|
|
|
|
Keşif duygusu geliştirilmeli...
DİZAYN Grup'un kampanya ile üretken beyinleri daha fazla küstürmeden onlara sahip çıkmayı hedeflediğini kaydeden Mirmahmutoğulları, "Amaç hem diğer özel sektör kuruluşlarının hem de devletin bu konunun çözümüne yönelik bir an önce harekete geçmelerini sağlamak. Biz bunun için iki milyon euroluk bir bütçe ayırdık" diyor. 'Tarımda Bütünleşik Teknolojiler' adlı projesiyle iki milyon euroluk fondan destek alma hakkı kazanan Yrd. Doç. Dr. Ahmet Koyun ise şöyle konuşuyor: "İnsanlara keşif duygusu yaşamayı öğretmek ve meraklarını uyandırmak gerekiyor. Bu tür kampanyaları düzenleyen firmaların sayısı artacak ve bizim gibi şanslı insanların sayısı artacak." 'Çevre Dostu Kombine Enerji Üretimi' projesinin sahibi Mimar Mühendis Kemal Gürbüz Orun da, yeni fikirlere saygı yok diye yakınıyor: "Kurumlarımız Türk mühendislerinin geliştirdiği bir fikre şüpheyle bakıyorlar. Türkiye'de bu tip projelerin desteklenmesi yönünde kanunlar da müsait değil. Bu çözülmediği sürece bizler ne kadar yaratıcı olursak olalım Türkiye'de şansımız yok. Bu yasalar ve kanunlar çerçevesinde meclis seviyesinde ele alınıp çözülmesi gereken bir olay."
YENİ FİKİRLER ÇOĞALIR Kampanyada desteklenmeye değer görülen 'Isı Geçirgenlik Katsayısı Düşürülmüş Yapı Elemanı Üretim Metodu' projenin sahibi Ahmet Ziya Karakuş, lise mezunu. Kimya ve metalürji alanlarında kendisini geliştiren Karakuş, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde proje üretmenin kolay olmadığının altını çiziyor. Türkiye'nin bilim üretmekten başka şansı olmadığını söyleyen Karakuş, Dizayn'ın başlattığı kampanyanın nitelikli beyinleri harekete geçireceğini ve cesaretlendireceğini belirtiyor. 'Jeotermal Su Taşınımında Kabuk Önleyici Sistem' adlı projenin sahibi Ümit Türey ise, İnşaat Yüksek Mühendisi. Türey, gelecekten ümitli konuşuyor: "Türkiye'de fikir üretmek öğretilmiyor. Eğer bu sağlanırsa yeni fikir kaynakları ve başarılar artacaktır."
|
|
|
|
|
|
|
|
|