kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ucuzluk marketi Dia, en iyi ciroyu zengin muhitte yapıyor
Ucuzluk marketi Dia, en iyi ciroyu zengin muhitte yapıyor
Market markalarının formülü İspanya'dan

Ucuzluk marketi Dia, en iyi ciroyu zengin muhitte yapıyor

Diasa Genel Müdürü Ömer Egesel, "Ucuzluk marketiyiz ama sanılanın aksine en iyi performansı geliri yüksek yerlerde yapıyoruz. Bazı bölgelerde marketin şıklığını görüp pahalı zannedenler çok oldu" diyor.


LEYLA ŞEN

KRİZLERLE
birlikte kaliteli ama ucuz ürünler hayatımızda daha fazla yer almaya başladı. Ucuzluk marketleri de (discount market) daha önce kapısının önünden geçmeyen kesimler için bile birdenbire popüler oldu. Beş yıldır Türkiye'de ucuzluk marketi olarak faaliyet gösteren Diasa'nın Genel Müdürü Ömer Egesel, krizden sonra oldukça şaşırtıcı bilançolarla karşılaştıklarını söylüyor. En iyi ciroları, gelir seviyesi yüksek yerlerdeki marketlerde yaptıklarını belirten Egesel, bunun nedenini de şöyle açıklıyor: "Krizde ucuzluk marketlerine yönelim arttı. Kalitenin iyi olduğunu gören de geri dönmedi. Biz krizden önce de sonra da aynı kalitede ürün verdiğimiz için müşteri portföyümüz genişledi." Egesel, market markalarında kalitenin nasıl tutturulduğuna ilişkin sorumuza ise şu şaşırtan yanıtı verdi: "Birçok ürünün formülü İspanya'dan geliyor." Ömer Egesel'le en ucuz olma iddiası ile yola çıkan Dia'nın hedeflerini, ucuz olmanın püf noktalarını ve büyük naylon poşetleri neden parayla sattıklarını konuştuk.

YÜZDE 5 DAHA UCUZUZ
* Türkiye'de en ucuz olma iddiası ile iş yapmak zor değil mi?
Tabii ki zor. Haftada iki kez, en yakın rakiplerin fiyatlarını alıyoruz. Lokal marketlere de haftada bir gidiyoruz. Ayrıca günlük promosyonel ürünleri de es geçmiyoruz. Bizim hesabımıza göre, en yakın rakibimizle aramızda yüzde 5'lik bir fiyat farkı var. Merkezde, 100 kişinin üzerinde bir ekip sadece bunun için çalışıyor. En ucuz olmak istiyorsanız operasyonun her adımında çok dikkatli olmalısınız. Örneğin sebze-meyve bölümümüz fiyat ve kalite açısından çok iyi bir noktada. Halden almak yerine yerinden almayı tercih ediyoruz. Bu da fiyatı önemli ölçüde düşürüyor.

* Ucuzluk marketi deyince, akla gelir seviyesi düşük yerler geliyor...
Tam tersine. Kadınlar artık olaylara çok çabuk reaksiyon veriyor. Ve iyi bir şey sunarsanız bunu mutlaka benimsiyorlar. Bizim gelir seviyesi yüksek olan yerlerde performansımız daha iyi. Çünkü günlük ihtiyaçların karşılanmasına yönelik temel ürünleri satıyoruz. Örneğin krizle birlikte market markalarına yönelim artmıştı. Bu yavaş yavaş eski seviyesine çekiliyor. Ama bizde azalım olmadı. Bizden alışveriş yapanlar ürünlerimizi denedi ve beğendi. Onlar şimdi devam ediyor. Gelir seviyesi daha düşük olan yerlerde insanlar Diasa'lara girmeye korkuyordu. Çünkü dışarıdan bakıldığında ucuzluk marketi gibi durmuyordu.

* Pazarın durumu nedir?
Perakende pazarının yüzde 65'i organize olamamış geleneksel dükkanlarda. Geriye kalan yüzde 35'lik bölümün yüzde 11'ine yakınını da bizim gibi ucuzluk marketleri paylaşıyor. Burada Diasa'nın payı yüzde 2 civarında. Şu anda 183 marketimiz var. Aralık ayında Bursa'da bir market açtık. Şimdi Tekirdağ gündemde. Hedefimiz her yıl 50 yeni market açarak istikrarlı bir büyüme sağlamak.

* Büyük poşetleri neden parayla satıyorsunuz?
Tek nedeni var. Naylon poşetler çevre kirliliği yapıyor. Bu uygulama Dia'ların bulunduğu bütün ülkelerde aynı. Hatta Dia Türkiye'ye gelirken de bu husus çok tartışıldı. Ancak değiştirilmedi.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Erdoğan: İslam Ortak Pazarı gerçekçi değil
 Kriz ömrümüzü kısalttı
 Vergisiz hayat oh ne rahat!
 İmtiyazı Ata'dan aldılar Türkiye'nin gururu oldular
 "Başbakan'ın şirketi rekabete engel değil"
 ÖTV kalktı liman ücretleri yarıya indi
 Türk Hava Kurumu, kendini anlatacak
 Tetaş'ın borcu 3 katrilyona ulaştı
 Türk gemilerine çeki düzen
 Hazine'den bu hafta iki tahvil bir bono ihalesi
 Günde 1 saat için ADSL pahalı
 İngiliz Barclay kardeşler medya devi olma yolunda
 Sanayi kenti İzmit'te 'Sanayi Fuarı' için geri sayım başladı
 70 milyonluk ülkenin vergisi 2.3 milyon kişiden
 Türk müteahhitler Fas'ta beş bin konutluk proje aldı
GÜNTAY ŞİMŞEK
Adaletin parayla imtihanı
Adalet Bakanı Cemil Çiçek,...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Balayı dönemi bu kadar iyi habere ihtiyaç var
Geçen...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Maksat heyecan olsun peki ya sonrası?
Ekonomiyi yakından...
İzmir'de çiğ köfte paniği yaşanıyor...
İzmir’de ‘Trişinellozis’ şüphesiyle gözaltına alınan 40 kişinin...
Vatikan’da dinler arası hoşgörü konseri
Dinler arasındaki diyaloğu artırmak için Vatikan’da düzenlenen ve...
Nilüfer, Kayahan'ın yasağına aldırmadı
Nilüfer, Kayahan'ın yasağına aldırmadı
Nilüfer, Kayahan'ın kendisine koyduğu şarkı yasağına kulak asmadı ve...
CD satışlarında Altaylı faktörü
CD satışlarında Altaylı faktörü
Önceki gün Ayşe Hatun Önal'ın da menajerliğini yapan Özgür...
IMKB
E: 17,789 D:% -2.80
DOLAR
S: 1,355,000 D:% -0.13
EURO
S: 1,679,000 D:% 0.18
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.