Reklam ucuzladı, küçükler büyüdü!
Hiçbir şey, önceden programlandığı gibi gitmez. Ve bazen bazı olaylardan, hiç beklenmeyen sonuçlar çıkabilir. Örneğin 2001'in 18 Şubat'ında Çankaya'da anayasa fırlatması ile patlayan ekonomik kriz, her sektörü olduğu gibi medyayı da vurdu. Gazetelerin ve televizyon kanallarının paylaştığı reklam pastası, yarı yarıya azaldı. Sonuçta, kanallar reklam alabilmek için, inanılmaz indirimler yaptılar. Bu fiyat indirimleri, büyük reklam verenler hedef alınarak yapılmıştı. Fakat reklam fiyatlarının büyük ölçüde indirilmesinden, asıl küçük firmalar yararlandı. Fiyatların yüksek olduğu dönemlerde televizyonlara yaklaşamayan orta ve küçük şirketler, yeni fiyatlarla kendilerini ve ürünlerini bol bol tanıttılar. Böylece büyükler için yapılan indirim, orta ve küçük rakiplerin güçlenmesine, geniş tüketici kitleleri tarafından tanınmasına yaradı. Buna "İlahi Adalet" mi, yoksa "Piyasa Adaleti" mi demeliyiz?
|