Amerika'da yapılan araştırmada Santa Fe, Sonata ve Elantra ödül kazandı. Şirket marka değerinde de 6'ncı oldu.
2010 yılında dünyadaki ilk 5 üretici arasına girmeyi hedefleyen Hyundai Motor'a ödül yağdı. Amerikalı araştırma şirketi J.D. Power and Associates, bu yıl 8'incisi yapılan ve 8 ana kriter üstünde değerlendirme yapılan APEAL Study 2003 (Automotive Performance, Execution And Layout) isimli çalışmasıyla Sonata'yı kendi sınıfında birinci, Santa Fe'yi de giriş segmenti-SUV kategorisinde ikinci araç olarak belirledi. Müşteri memnuniyeti odaklı olan araştırmada tasarım, donanım, konfor, kullanım kolaylığı ve performans değerleri göz önünde bulundurularak yeni araçlar değerlendirildi. Araştırma sonunda Hyundai'nin genel puanı 15 puan arttı ve firma 7 sıra yükselerek 21'inciliğe oturdu. 102 bin 975 yeni araç sahibine sorulan soruların sonuçlarıyla Hyundai firma puanı, sanayi ortalaması olan 850'nin hemen altındaki 847 puana ulaştı.
MODELLERE ÖDÜL YAĞDI Merkezi San Diego-Amerika'da bulunan bir diğer araştırma şirketi Strategic Vision Inc.'in yaptığı 2003 Total Value Index (TVI) raporundaysa Sonata yine "Kompakt Otomobil" sınıfında birinciliğe layık görüldü. Elantra da araştırmaya göre "Küçük Otomobil" sınıfında birinci oldu. 63 binden fazla kişi üstünde yapılan araştırmada, tüketiciye paralarının karşılığını alıp alamadığı, fiyatlarına karşılık araçların kalitesini nasıl buldukları, standart ekipman seviyesi, dayanıklılık, araç değeri ve güvenilirlik gibi kriterlerde sorular yöneltildi. Elde edilen sonuçlarla, Hyundai Sonata ve Elantra kendi segmentlerinde birinci seçilirken 2003 yılı marka değerinde de Hyundai 6'ncı sıraya yükseldi. Şirket, 2002'de 11'inci sırada yer alıyordu.