BusinessWeek'in 140 editörü, 2003'ün başarılı ve kötü CEO'larını seçti. Hırsını kontrol edemeyenler rekabete yenilirken, finansal disiplin ve yaratıcılık, şirkete de yöneticiye de kazandırdı.
2003 yılının en başarılı ve en başarısız yöneticileri belirlendi. BusinessWeek'in haberine göre, skandallar, kontrolsüz hırs ve mantıksız bahanelerle olağandışı bir yıl geçiren şirketler, inceleme ve şüphe kavramlarıyla beraber anılır oldu. Yaratıcılık ve finansal disiplin gibi kriterleri uygulayan firmaların istediklerini alırken, hırs ve kötü idare şirketleri zor durumda bıraktı. CEO'ları mercek altına alan BusinessWeek en başarılı ve en kötü yönetecileri belirledi. İşte 2003'ün her anlamda ses getirenleri:
AKLIYLA HAREKET EDENLER Rose Marie Bravo: Burberry'nin 52 yaşındaki New York'lu Ceo'su sektörün en iyi personelini işe alarak, ilk altı ayda 115 milyon dolarlık kazanç sağladı.
Jonathan Grayer: Washington Post'un eğitim iş kolu olarak faaliyet gösteren Kaplan Testing'in CEO'su. Dünyanın ilk online Hukuk Okulu'nu kuran Grayer, ilk dokuz ayda yüzde 31'lik satış artışı ve 1 milyar dolarlık ciroyla konuşuldu.
Serge Tchuruk: Alcatel'i sıkı kontrol ve minimum zararla lider konumuna getiren Tchuruk, cironun yüzde 13'ünü Ar-Ge'ye ayırdı.
Vivek Paul: 150 milyon dolar cirolu Hindistan'ın en büyük yazılım şirketini 1 milyar dolarlık bir dev haline getirmeyi başardı.
Arthur Levinson: Bioteknoloji devi Genentech yüzde 29'luk artışla 2.4 milyar dolar ciro yaptı.
YANLIŞ STRATEJİ BELİRLEYENLER Jürgen Schrempp: Daimler Chrysler'in patronu "beklenmeyeni başarma"sloganıyla girdiği 2003'te 360 milyon dolar zarar etti.
Nobuyuki Idei: Elektronik devi Sony'nin 66 yaşındaki CEO'su 1 milyar dolar zarar etti.
Peter Burg: Davis- Besse nükleer platformundaki sızıntı sürecinde 50 milyon kişiye güç verilememiş ve bu, 7 milyar dolarlık zarara neden olmuştu.
Joe Galli: Newell Rubbermaid CEO'su olarak stratejileri işe yaramadı.
Wayne Harris: Eckerd, süpermarket ve discount marketlerin rekabetiyle başa çıkamadı.