kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Primark'ın Oxford Street'deki mağazasında müşteriler ucuz ürünlere akın etti. İzdihamı engellemek güvenlik görevlilerine düştü. İçeride ise heyecanlı müşteriler vardı.

Kıyafet süpermarketi Türkiye'de

AYŞE FERHANGİL
23.01.2009
2009'da Kıyafet Süpermarketleri Türkiye'ye geliyor. Son modayı en ucuza alabileceksiniz..
Müjdemi isterim! Hayatımıza yepyeni bir moda kavramı giriyor: Value mağazacılık. Türkiye'ye Avrupa'dakilerle kıyasla mini minnacık mağazalarla giren Topshop, Miss Selfridge, River Island gibi markaları ucuz mu sanıyorsunuz? Bir de bu yeni ürünlerinin fiyatlarını görseniz şaşırırsınız. Girdikleri pazarlarda bir anda 5 bin, 6 bin çeşit mal satmaya başlayan markalar genç kesim için, anneler, babaanneler, aklınıza kim gelirse onlar için harika. Şöyle bir araştırmaları var: 'Value' markaların nüfustan alacağı müşteri payı (Catchment) yüzde 80, bu da 80 milyonluk Türkiye nüfusunun 60 milyonu demek. Zaten kendilerine boşuna 'kıyafet' süpermarketi demiyorlar. Bu 60 milyon kişinin de 'value' markaları almaya parası yetecek. Herkes kendine göre bir şey bulacak, hepsi çok tarz olacak... Anlayacağınız az paraya bol moda. Farkı şöyle anlatayım: 'Value' markalarının başta gelenlerinden olan Primark, Londra'nın ucuz alışveriş merkezi Oxford Street'de açıldığında öyle deli bir izdiham olmuştu ki ezilme tehlikesi geçiren alışverişkoliklerin can güvenliği için polis barikat kurmuş, müşteriler haftalar boyunca polis kordonu eşliğinde mağazaya tek sıra alınmıştı. Her malın en son modasını (zaten modayı bu gençler yaratmıyor mu?) en uygun fiyata almaya fazlasıyla alışkın İngiliz gençliği bile böyle davranıyorsa düşünün fiyat farkını.

UCUZ GİYİM YOLDA
Neyse efendim konumuza dönelim, bu konseptin ülkemize girişi tesadüf değil. Markaların yıllardır genişleme planları içinde tuttukları Türkiye'ye, yatırım yapmaya başlama nedenleri ihracat kotalarının 2009 yılı itibariyle kalkmış olması. Tahmin edeceğiniz üzere mallarını bu kadar ucuza satan firmaların üretim yerleri çoğunlukla Çin. Yerli üreticiyi desteklemek için Türkiye, Çin'den gelen ürünlere kota koymuştu, bu yüzden Çin malı satan markalar da bizim pazara giremiyordu. Sektör için fena mı oluyordu? Asla! Yerli üretici istediği gibi at koşturuyor, beğenmediğimi düşünmeyin ama isteyen istediğini istediği fiyata satıyordu. Tam isteyenin bir yüzü, almayanın iki yüzü durumu... Sağolsun Çin imdadımıza yetişiyor da tüketiciye ucuz malın keyfini yaşatıyor. Duyumlarıma göre kotaların kalkmasını bekleyen ucuz (çok ama çok ucuz) mağazalar, Türkiye pazarına girmek için birer ikişer antlaşmalar imzalıyor. Şimdilik isim vermeyeyim ama çok yakında sezonu ve modayı rahat rahat takip etmemizi sağlayacak, bütçemizi kesinlikle sarsmayacak markalar geliyor, hem de dev markalar. Belki bunların arasında Max, Primark, New Look, Forever New de olur. Hatta üretiminin yüzde 72'sini Çin'de yaptırdığı için Türkiye'ye gelemeyen H&M de koca bir mağaza açar, ürünlerinin yüzde 40'ı aşkın bölümünü yine Çin malı olduğu için Türkiye'ye sokamayan Topshop'da dünyadaki emsalleri gibi bol mallı koca mağazalı bir marka haline dönüşür, kim bilir? Kesin olan bir şey var ki, tüketici için gelecek ucuz...
Haberin fotoğrafları