kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Dergiler ne durumda?

24.01.2009
Özge Sarıkadılar
Cosmopolitan ve Harper's Bazaar Yay. Direktörü
Kadınlar alışveriş yaparken dergilerden faydalanıyor
"Dergiler, dışarıdaki dünyayı okuyucuların ayaklarına getiriyor. Kadınlar alışverişlerini kısmak için çaba harcarken nelerin moda olduğundan, yeni çıkan kozmetik ürünlerinden bihaber olmak istemiyorlar. Sonuçta da alışveriş sevdalarına yenik düşüp indirim olan mağazalara akın ediyorlar. Dergi okurluluk araştırmaları kadınların alışverişlerini, dergilerde yer alan ürünler arasından seçerek yaptıklarını gösteriyor."

Aslı Gül
Harper's Bazaar dergisi Genel Yay. Yönetmeni
Krizi unutmak için moda dergisinden iyi ne olabilir ki!
"Krizin özellikle reklam verenler açısından bir fırsat olabileceğini düşünüyorum. Tüm rakiplerinin reklamı durdurduğu bir dönemde, reklam vermeye devam eden bir firma, marka bilinirliğini artıracaktır. Ayrıca krize göre uyarlanan fiyat politikaları sayesinde, çok daha uygun şartlarda reklam verme şansına sahip olacaktır. Kriz stresini üzerinizden birazcık da olsa atmak için moda dergisi karıştırmaktan daha iyi ne olabilir ki?"

İçim Delemen
In Style dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Kriz döneminden etkilenmedik ikinci baskıyı yaptık

"Kriz dönemlerinde insanların dergilerle, televizyonla daha uzun süre ilişki kurduğu biliniyor. Bizim kriz döneminde çıkardığımız In Style Home ilk sayısında ikinci baskı yaptı. Reklam olmazsa dergiler yaşamaz, dergiler olmazsa pazarın hareketliliği zarar görür. Çünkü 'seçilmiş kitleye' mesaj iletmek açısından dergi mecrası çok önemli. Kriz döneminde lüks markaların yarattığı fırsatlar da çok cazip hale geldi."

Işın Görmüş
ELLE dergisi Genel Yayın Yönetmeni
İyi giyinmek cüzdan boşaltmak anlamına gelmez
"Zor zamanlarda yatırımlarına devam edenlerin, daha sonra meyvelerini topladıklarını 2001 krizinde hepimiz gördük. Okurlarımıza, kriz zamanlarında daha doğru alışveriş yapmaları konularında öneriler veriyoruz. Psikolojik konulara ağırlık verdik. Kullandığımız görsellerin enerjik olmasına dikkat ediyoruz. İyi giyinmek cüzdanımızı boşaltmaktan değil, aklımızı kullanmaktan ve stilimizi konuşturmaktan geçiyor."

Ebru Kılıçoğlu
ALL dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Okuyucu bu dönemde dergilere sarılıyor

"Kriz insanlarda olumsuz psikoloji yaratıyor normal olarak. Bu da aslında şahsi durumu 'krize girmemiş' kişilerin bile 'tedbirli' davranmasıyla sonuçlanıyor. Açıkçası, dergi satışları bu dönemlerde olumsuz olarak etkilenmiyor. Birçok dergi okuyucusu, vitrinlerde neler olduğunu, ürünleri satın alamayacak olsalar bile, yakından takip etme ihtiyacı hissediyor, dergilere daha çok sarılıyor. Bu da satışların artmasına neden oluyor."
Haberin fotoğrafları