kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
5 Ocak 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

AVM’lerdeki riski en düşük, kârlı işler

MEDİNE DUFF
02.01.2009
Mağaza kiraları tartışma konusu olan AVM’lerin yeni gözde yatırım alanları standlar ve kiosklar oldu. Düşük sermayeyle büyük kazanç vaat eden standları, büyük markalar da ürünlerini tanıtmak için kullanıyor.....
Para dergisinin haberine göre Alışveriş Merkezi (AVM) yatırımlarının hızı kesildi. Önce sigara yasağı, ardından global kriz ve kiracılarla yaşanan kira bedeli tartışmaları 2008'in sektör açısından oldukça buhranlı geçmesine neden oldu. Yeni yıla da bu duygularla giriliyor. Ancak şu anda yaşanılanların geçici olduğu düşüncesi hem yatırımcı hemde girişimci ayağında hakim. Bu nedenle, bu dönemi fırsat olarak gören birçok girişimci AVM'lerde şansını denemek istiyor. Özellikle de stand ve kiosk ayağında. Hatta mağazacılık tecrübesi olanlar bile AVM içinde stand açmak için hazırlık yapıyor.

* STAND KİRALARI İÇİN TIKLAYINIZ

SATIŞ MI, TANITIM MI?
AVM'lerdeki standlar satış ve tanıtım amaçlı olmak üzere iki kategoriye ayrılıyor. Satış standları, AVM'lerdeki mağazalara göre daha küçük alanlara sahip. En küçüğü 1-2, en büyüğü ise 12-15 metrekare alana sahip. Orta ve uzun vadeli kullanılan standlara 'kiosk' da deniyor. Kısa dönemli olanlar, genelde tanıtım amaçlı kullanılıyor. Ancak bazen işin içine satış da girebiliyor. Bunlar da kısaca 'stand' diye adlandırılıyor. Tabii girişimciler istediği standı istediği AVM'de kafasına göre açamıyor. Bunun birtakım kuralları var. En başta, satış standlarında satılacak ürünlerin AVM'nin mağazalarına rakip olmaması gerekiyor. Mağazalarda satılanları tamamlayıcı ürün ve hizmetlerin şansı daha fazla. Standların bulunduğu noktaların AVM içinde trafiğin yoğun olduğu yerlerde olması başarı için önemli bir koşul. Tabii aynı zamanda mağazalar ve gelen ziyaretçiler için bir engel teşkil etmemeli.

SAYILARI HER GÜN ARTIYOR
Standlar, genelde yeni girişimciler için ürünlerini veya markalarını tanıtma ve geliştirme mekanları oluyor. Takı, aksesuar, şekerleme, meyve suyu veya yeni girişimcilerin getirdiği bardakta mısır, makarna gibi ürünler ağırlıkta. Standların kira sözleşmeleri bir ay, bir yıl veya daha uzun süreli olabiliyor. AVM sayısının artması ve son iki yılda sektörün çok hızlı büyümesi, stand ve kioskları da etkiliyor. Bu mekanlara artık hemen her AVM'de rastlamak mümkün.