kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Kasım 2008, Perşembe
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat

Bir zamanlar makettiler

28.10.2008
2005 yılı sonrasında markalı konut alanlar bugün ortalama yüzde 30 ile 50 arasında değişen oranlarda kazançlı çıktı 2008 sonrasında aynı kazançları yakalamak zor görünüyor. Emlakçılar "yüzde 15 kâr eden kendini şanslı görmeli" diyor ..
İLİŞKİLİ HABERLER
Bir zamanlar makettiler
2005 yılı Türkiye'de emlak sektörünün lale devrini yaşadığı, inşaat sektörünün içinden ya da dışından tüm şirketlerin emlak yatırımına giriştiği bir yıl olarak tarihe geçti. 2005, adeta emlak ile anılan bir yıl oldu. İnşaat ve emlak şirketleri "2005 gibi bir yıl bir daha gelmez" diyor. Emlakta sektörün yeniden yapılandırıldığı 2005 sonrasında markalı konutlardan ev sahibi olanlar bugün ortalama yüzde 20 ile 50 arasında değişen oranlarda karlı çıktılar. Ancak satın alınan konutun markası da bu kazançta etkili faktörlerden biri oldu. RE/MAX Yıldız Emlak'tan uzman Gül Kaya, 2005 sonrasındaki bu süreçte bazı markaların, marka değerlerini katlamasının dairelerin daha fazla prim yapmasında etkili olduğunu söylüyor. Ancak bu süreçte özellikle de küresel piyasalarda başlayan kriz öncesine kadar yatırım yapanlar en karlı çıkanlar oldu. Kaya, gayrimenkulün her zaman en fazla kazandıran yatırım aracı olduğunu ancak 2008 sonrasında daire alanların, 2005'te elde ettikleri primleri beklemesinin hayal olduğunu söylüyor. Bu nedenle özellikle de gayrimenkulü yatırım aracı olarak kullananların, büyük ve orta üstü gelir grubu projelerde yüzde 30 ile 50 arasında değişen daha butik olan projelerde ise yüzde 100'e kadar varan bu karları bundan sonra görme şansı azalıyor.

Maliyetler ve pazarlama arttı
İnşaat maliyetlerinin artması ve şirketlerin bunu ev fiyatlarına yansıtamaması bunun en önemli sebepleri arasında. Bunun yanında marka değeri artan şirketlerin halkla ilişkiler ve pazarlama çalışmalarına daha fazla kaynak ayırması da etkili oluyor. Bu nedenle Kaya, bundan sonraki yatırımlarda yıllar içinde 'yüzde 10 ile 15 arasındaki primlere elde edebilebilecek en iyi oranlar olacak' diyor.

Doğru arazi seçimi kazandırdı

İnşaat şirketlerinin marka değerlerinin artırarak emlak fiyatlarının yükselişe geçmesinde arazi seçimleri de önemli rol oynadı. Bu nedenle arazi seçimini doğru yapan projelerden ev alanlar da bu son üç yıllık süreçte kazananlar arasında yer aldı. Markalı konu uzmanı olan Kaya, Çekmeköy'de 2005 yılında 500 bin dolara sattıkları bir villanın 2008'de 1 milyon dolar ve üzerinde fiyatla alıcı bulduğunu söylüyor.
Haberin fotoğrafları