kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
9 Ekim 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Küçük sınıftaki ilk Alfa MiTo efsaneyle doğdu

07.10.2008
Alfa Romeo'nun lüks küçük sınıfa girişini temsil eden MiTo, 2008 İstanbul Autoshow'da tanıtılmasının ardından Türkiye'de de satışa sunulacak. Mito İtalyanca'da efsane anlamına geliyor..
yıla yakın geçmişiyle dünya otomotiv endüstrisine damgasını vuran İtalyan Alfa Romeo'nun lüks küçük sınıfa girişini müjdeleyen yeni modeli MiTo, 2008 İstanbul Autoshow'da sergilenecek. Alfa Romeo'nun rakam kodu kullanılmayan ilk yeni modeli olarak da dikkatleri üstüne çeken ve adını İtalyanca efsane anlamına gelen sözcükten alan Alfa "MiTo", fuarın ardından Türkiye'de satışa sunulacak. 300 milyon Euro'luk yatırımla hayata geçirilen ve yılda 80 bin adet üretilecek Alfa MiTo, İtalyan üreticinin daha genç Alfisti'ler (Alfa Romeo kullanıcıları) kazanma stratejisinin en önemli adımını temsil ediyor. Gerek yapısal özellikleri gerekse sınırlı sayıda üretilmesiyle dikkat çeken spor otomobili Alfa 8C Competizione'nin 3 kapılı hatchback karoserli versiyonu olarak da tanımlanabilen Alfa MiTo, tasarım özellikleriyle ön plana çıkıyor. Alfa 8C'de olduğu gibi çerçevesiz yan camları, krom çerçeveli dev farları, ön tampondaki 3 parçalı hava girişleri, LED aydınlatmalı arka ışık gurubu, büyük tekerlek yuvaları ve bombeli motor kaputuyla sportif görselliğini açıkça belli eden Alfa MiTo, safkan Alfa Romeo değerlerini içinde barındırıyor.

İki motor seçeneği
4.06 metrelik uzunluğa, 1.44 metrelik yüksekliğe ve 1.72 metrelik genişliğe sahip Alfa Romeo MiTo, 3 kapılı karoser yapısına rağmen 2.51 metrelik aks mesafesiyle de gerek ön gerekse arka koltuk sırasında geniş bir alan sunuyor. Karbon kaplama türevi sportif malzemelerin kullanıldığı Alfa Mi- To'nun kokpitinde birbiriyle iç içe geçmiş gösterge tablosu, bombeli orta konsol tasarımı, ergonomik müzik ve klima kontrol grubuyla birlikte sportif yanal desteklere sahip ön koltuklar dikkat çekiyor. Arka koltuklar dik konumda iken sunulan 270 litrelik bagaj hacmi ise küçük sınıf standartları içinde etkili bir yükleme limiti anlamına geliyor. Alfa MiTo'nun şimdilik en güçlü motor seçeneğini ise Turbo beslemeli ve 1.4 litre hacimli benzinli motor oluşturuyor. 155 bg güç üreten 4 silindirli motor, 3000 d/d'den itibaren ürettiği 230 Nm'lik tork üretiyor. 215 km/s'lik son hıza erişebilen Alfa Romeo MiTo 1.4 TB, 0- 100 km/s hızlanmasını 8 sn'de tamamlayabiliyor. Alfa MiTo 1.4 TB, 6.5 litrelik yakıt tüketimiyle performanslı olduğu kadar ekonomik olabileceğini kanıtlıyor. 100