kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
9 Ekim 2008, Perşembe
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar
 
24 Saat
24 Saat
UFUK SANDIK

Otoda vergi indiriminin tam zamanı

Bu yıl 12'incisi düzenlenen İstanbul Autoshow, dünyada dengelerin değiştiği bir döneme denk geldi. ABD'de patlak veren finansal krizin Atlantiği geçip Avrupa'ya ulaştığı ve dünyada kaosa yol açtığı bu ortam henüz Türkiye'ye ulaşmadı. Finansal kriz henüz Türkiye'yi etkilemese de, dolaylı bir şekilde etkileneceği bir gerçek. Dünyaya entegre olan Türkiye ekonomisinin bu krizden uzak durması imkansız. Öncelikle, AB ve ABD'ye ihracat yapan sektörlerde krizin etkileri görülmeye başlanacak. Bunların başında ise otomotiv ana ve yan sanayi geliyor. Türk otomotiv sanayi, ihracatının yüzde 80'ini gibi büyük bölümünü AB ülkelerine yapıyor. Kriz nedeniyle daralan Avrupa pazarları ise otomotiv sektörünü derinden yaralayacak gibi görülüyor. ABD'den Avrupa'ya sıçrayan krizin ne kadar süreceğini kestirmek mümkün değil. Türk otomotivinin daralan Avrupa pazarı karşısında, bir anda yeni ülkelere açılması ve yeni müşteriler bulması mümkün değil. Bu yüzden Türk otomotiv sanayini korumak için hemen bir şeyler yapılmalı. Geçenlerde bu tehlikeye dikkat çekmiş ve iç pazarı canlandırmak için geçici bir hurda indirimi teşviği uygulanması gerektiğinden söz etmiştim. Daha önce uygulanan ve başarılı olan hurda indirimi, dünyada dengelerin değiştiği şu dönemde işe yarar. İç pazarda satışları artırır, ihracattan darbe yiyen otomotiv firmalarının ayakta kalmasını sağlar. Ekonomi ve ihracattaki daralma nedeniyle vergi kaybına uğrayan Ankara'nın, otomobil pazarındaki büyümeyle vergi gelirlerinde ciddi artışlar yaşanır. Türk otomotiv sektörü dışarıda yaşanan krize, iç pazarıyla direnir. Krizden sonra güçlenerek ayağa kalkar. Bu görüşüme OYDER (Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği) ve (TAYSAD) Türkiye Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği'nden destek geldi. Yaklaşan tehlikeye dikkat çeken dernek başkanları, hurda teşviğinin iç pazarı canlandıracağını ve Türk ekonomisinin lokomotifi ve ihracat lideri otomotivin dünyada yaşanan krizden bu sayede güçlenerek çıkacağı konusunda birleşiyorlar. Ankara'nın yaklaşan tehlikeyi görüp, hareket geçmesi gerek. Ben yazmaktan bıkmadım. Otomotiv sektörü, istihdamı, ihracatı, vergisiyle ekonominin itici gücü. Ankara'nın bunu aklından çıkarmaması lazım.