kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
9 Ekim 2008, Perşembe
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat
Günaydın  
Kültür Sanat
Devrimci Che nasıl ikon oldu?
İstanbul'un önemli kültür ve sanat merkezlerinden biri haline gelen santralistanbul, bugünden itibaren dünyaca ünlü bir sergiye evsahipliği yapıyor. Küratörlüğünü Trisha Ziff'in üstlendiği 'Korda'nın Objektifinden Che: Bir Portrenin Devrimle Başlayıp İkonla Biten Öyküsü' başlıklı sergi, Che Guevara'ya farklı bir bakış atıyor. Alberto Korda bu sergide 1960 yılına ait 'Kahraman Gerilla' başlıklı Che Guevara portresinden yola çıkarak, artık ikon haline gelen bu fotoğrafı yorumluyor. Küratör Trisha Ziff, eski bir moda fotoğrafçısı olan Alberto Korda'nın çektiği, 'Kahraman Gerilla' portresini şu sözlerle tanımlıyor: "Korda, sosyalist gerçekçilik döneminde yaygın görülen kahramanlığın görsel dilini kullanmakla birlikte Che'nin klasik, hattâ İsavâri duruşunu vurguluyor. Che'nin gizemli bakışında ise hem kararlılık hem de arzu bir arada izleniyor..." 'Korda'nın Objektifinden Che' sergisi, 30'un üzerinde ülkede üretilmiş fotoğraf, afiş, film, ses, giysi ve eşyaları biraraya getiriyor. Çok çeşitli öğelerden oluşan bu koleksiyon, fotoğrafın devrim sırasında ortaya çıkışından günümüze uzanan çizgide izlenebiliyor. Sergi, devrimsel içeriğinden çıkıp bir tüketim aracı olan, Korda'nın Che'sini...