kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Ekim 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

"Türkiye'ye yanlış zamanda geldik hedeflerimizi öteledik"

04.10.2008
Türkiye'ye kendi kurduğu şirketle 3 ay önce faaliyete geçen Japon Mazda'nın Avrupa Başkanı James Muir, hem Türkiye'de hem de dünyada ekonomik ve siyasi iniş çıkışların sıkça yaşandığına dikkat çekti. Muir, "Operasyona bir miktar yanlış zamanlamada başladığımızı hissediyoruz" dedi.

'HEDEFLERİ DÜŞÜRDÜK'
James Muir, son dönemde hem dış hem de iç etkenlere bağlı olarak Türkiye'de YTL'nin inip çıktığını belirterek, "Biz de hedeflerimizi düşürmek zorunda kaldık. Bu yıl için Türkiye'den satış olarak bir beklentimiz yok. Türkiye'deki yetkililerden kısa vadeli tek beklentimiz önümüzdeki yıl bize 5 yıllık bir plan yapabilmeleri" açıklamasını yaptı. Muir, önceliklerinin güçlü bir marka imajı ve satış teşkilatı kurmak olduğunu söyledi. Avrupa'nın yüzde 93'ünde doğrudan kendilerinin yer aldığını söyleyen Muir, şunları söyledi: "Bazı istisnasalar hariç bu işi distribütörlerden daha iyi yapıp, daha iyi para kazanıyoruz. Sebebi distribütörlerin elinde 4-5 yıllık kontratlar olması. Kısa süre içinde para kazanmak istiyorlar. Diğer taraftan distribütör firmaların çoğunun tek sahibi oluyor. Yeni bir strateji geliştirilmişken rahatlıkla 'Ya boşverin bunu başka alana yatırım yapacağım' diyebiliyor." Muir, Türkiye'de kısa vadeli planlarının yüzde 2'lik pazar payı olduğunu kaydederek, hedeflerinin ise her pazarda olduğu gibi ilk 10 marka arasına girmek olduğunu söyledi.
Haberin fotoğrafları