kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
6 Eylül 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Japon mühendis bile Avensis için Japonya'da çalışma izni aldı

Giriş Saati : 01.09.2008 01:00
Güncelleme : 01.09.2008 01:30
Yenilenen Avensis projesi için 35 Avrupalı mühendis 1.5 yıl boyunca Japonya'da çalıştı..
İLİŞKİLİ HABERLER
Japon mühendis bile Avensis için Japonya'da çalışma izni aldı
Toyota'nın amiral gemisi Avensis de yeni yüzüne kavuşuyor. 2009 başında satışa sunulması planlanan yeni Avensis, daha Avrupalı tasarımı, kaslı gövdesi ve artan konfor özellikleri ile dikkat çekiyor. Toyota, Avensis'in projeden üretime kadar olan proje çalışmalarda ilk kez farklı bir yöntem uygulamış. Toyota'nın Avrupa merkezinde görevli olan 35 mühendis, Avensis'i baştan aşağı yenilemek için Japonya'ya gitmiş. 1.5 yıl Japonya'da çalışan Avrupalı mühendisler, böylece daha önceki projelerden farklı olarak yeni Avensis'i daha kısa zamanda tamamlamışlar. Hatta Avrupa merkezde görevli olan ve projenin baş mühendisi olan Takashi Yamamoto bile Japonya'da çalışabilmek için çalışma ve yaşama belgesi almak zorunda kalmış.

İki çevreci motor
iQ'da biri benzinli biri dizel olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. 1.0 lt.'lik motor 68 beygir, 1.4 lt.'lik dizel motor ise 90 beygir güç üretiyor.

Arka camda havayastığı
EuroNCAP'ten 5 yıldız almayı hedefleyen iQ'da toplam 12 havayastığı bulunuyor. Ayrıca iQ, dünyanın ilk arka cam perde havayastığı kullanan otomobili oldu.