kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Haziran 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Benzin zamları ekonomik otomobilleri gözde yaptı

Akaryakıt fiyatlarına yapılan son zamlar, yakıt tüketimi düşük otomobilleri gözde yaptı. Haftalık otomobil dergisi Otohaber, Türkiye'de satılan sınıfının en ekonomik otomobillerini araştırdı..
İLİŞKİLİ HABERLER
Benzin zamları ekonomik otomobilleri gözde yaptı
Son zamlarla birlikte benzin ile motorinin pompa fiyatlarının birbirine çok yaklaşması dizel otomobillerin benzinli otomobiller karşısındaki avantajını ortadan kaldırdı. Benzinli otomobiller yeniden yükselişe geçti. Ulaşım maliyetini düşürmek için ilk yapılan daha az yakıt tüketen bir oto kullanmak. Son yıllara kadar daha ekonomik otomobil kullanmak isteyenin tercihi dizellerdi. Fakat pompada benzine göre daha yüksek oranlarda yapılan motorin zammı tüketici tercihlerini yeniden şekillendirdi. Benzinli araçlar yeniden gözde oldu. Oto satışlarındaki dizel payında küçük oranlarda da olsa gerileme başladı. Farklı seçeneklerdeki çok sayıda marka ve model arasından 0 km bir oto satın almak isteyen otomobil sevenleri en çok düşündüren 'En avantajlı hangisi' sorusu. Otohaber Dergisi bu soruya yanıt bulabilmek için bütün oto sınıflarındaki modellerin ortalama yakıt tüketimlerini değerlendirdi.

Dizel mi benzinli mi?
Son yıllarda dizel otomobil talebinin artmasındaki en önemli neden dizel yakıtın, kurşunsuz benzine göre ucuz olmasıydı. Ancak, yapılan zamlar sonrasında bu fark kapanmaya başladı. Dizel araçların benzinlilere göre ortalama yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlaması, dizelin en büyük avantajı olma özelliğini koruyor. Ancak, dizelin bazı dezavantajları var. Birçok markanın dizel modelleri benzinlilere göre daha yüksek. Bu yüzden, dizel için verilen fiyat farkını amorti etmek için yılda 30-35 bin kilometre yapmak gerekiyor. Aksi taktirde dizelin avantajı ortadan kalkıyor. Ayrıca, benzinli araca göre dizel araçlarda yağ deşimi daha fazla. Dizellerde 7 bin 500 veya 10 bin kilometrede yağ değişimi yapmak gerekiyor. Benzinli araçlarda ise bu 15 ya da 20 bin kilometre. Diğer taraftan garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızaları normal dizel araçlarda 1000 YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında. Bir başka dezavantaj ise dizel araçların servis bakım maliyetlerinin yüksekliği. Ancak, bazı markalarda benzinli ile dizel bakım maliyeti arasında bir fark yok. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor.