kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 24 Haziran 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
UFUK SANDIK

Maliye Bakanı bizi Almanlarla karıştırıyor sanırım!

Türkiye 'en'ler ülkesi. Dünyanın en yüksek faizi bizde. Dünyanın en pahalı benzinini biz kullanıyoruz. Yüksek vergiler yüzünden en pahalı otomobiline biz biniyoruz. Özellikle otomobil için ödenen vergi Avrupa Birliği ülkelerinden 5 ile 10 kat daha fazla. Türkiye'de otomobil alanlar otomobil fiyatının yüzde 37'si ile yüzde 84'ü arasında özel tüketim vergisi (ÖTV) ile yüzde 18 KDV ödüyor. Yani toplamda otomobil fiyatının yüzde 61'i ile yüzde 117'si oranında vergi ile karşılaşıyoruz. Vergi oranları 1.600 cc silindir hacmine kadar yüzde 37, 2000 cc'nin üstündeki silindir hacmine sahip olan otomobillerde ise yüzde 84. Üstelik KDV'de vergisiz fiyat üzerinden değil vergi dahil fiyat üzerinden alınıyor. Yani verginin de vergisi alınıyor. Oysa Avrupa ülkelerinde durum çok farklı. İsveçliler otomobil alırken oto fiyatının yüzde 35'ini, Almanlar yüzde 16'sını, İngilizler yüzde 18'ini, İtalyanlar yüzde 20'sini, Fransızlar yüzde 21'ini, Belçikalılar yüzde 22'sini, İspanyollar ise yüzde 23'ünü vergi olarak ödüyor. Üstelik bu ülkeler Türkiye'den zengin. Ama vatandaşlarının otomobil satın alma özgürlüğünü kısıtlamamak için vergileri düşük tutuyorlar. Bizde ise tam tersiDünyanın en yüksek vergisini ödeyip, dünyanın en pahalı otomobiline biniyoruz. Maliye Bakanlığı, bizi zengin Avrupa ülkeleriyle karıştırıyor sanırım.

Koreli CEO, başarıyı sokağa çıkıp araştırdı
Shanghai Automotive Industry Corp yani SAIC, Çin'in en büyük otomobil üreticilerinden. Amerikalı General Motors ile Alman Volkswagen'in ortak olduğu Çinli SAIC 2004 yılından beri Güney Koreli ticari araç ve arazi aracı Ssangyong'un da sahibi. Geçen ekim ayı Türkiye pazarına Şahsuvaroğlu Dış Ticaret ile giren Ssangyong, kısa bir sürede bin 700 adet 4x4 ve pick-up satmayı başardı. Beklenmedik satış rakamları karşısında Türkiye ziyaretlerini sıklaştıran Ssangyong'un üst düzey yöneticilerine en son şirketin Koreli CEO'su da eklendi. Koreli CEO ve ekibi Türkiye'deki satış başarısının arkasındaki gerçeği öğrenmek için ise ilginç bir yol izledi. Koreli CEO, Şahsuvaroğlu'nun yöneticileri ile İstanbul caddelerini turlarken yolda gördüğü Ssangyong kullanıcılarını durdurup, araçtan memnun olup olmadıklarını sordu. Bu yöntem karşısında şaşıran Türk tüketicilerin verdikleri olumlu yanıtlar ise Koreli CEO'yu sevindirdi. Böylece Türkiye'de ilk kez bir CEO sokağa çıkarak, bizzat kendisi markasının nasıl görüldüğünü araştırmış oldu.