kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 25 Mart 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Soldan sağa: Ayşegül Molu, Cem Topçuoğlu, Dernek Asbaşkanı Yiğit Şardan

4.1 milyar YTL'lik büyüklüğe ulaştık, hızımız kesilmesin

2007 yılında 4.1 milyar YTL'lik sektör büyüklüğüne ulaştıklarını söyleyen Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, "Reklamverenler endişelenip yatırımlarını kesmezse bu yıl yüzde 15-18 büyürüz" diye konuştu..
İLİŞKİLİ HABERLER
4.1 milyar YTL'lik büyüklüğe ulaştık, hızımız kesilmesin
Reklam sektörünün büyüklüğünün 2007 yılında 4.1 milyar YTL'ye ulaştığını söyleyen Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, "Bu yıl da reklamverenlerin yatırımları sekteye uğramazsa sektörde yüzde 15-18 büyüme bekliyoruz" dedi. Topçuoğlu, resesyon ve kriz endişesiyle sektörün darbe yemesi halinde ise 'daha önceki kadar kolay toparlanmanın' mümkün olmadığını belirtti. Topçuoğlu, 2007'ye bakıldığında toplam medya yatırımının 3.3 milyar YTL civarında, ajansların komisyon oranları kalemleri eklendiğinde de sektörün toplam 4.1 milyar YTL'ye ulaştığını ve televizyonunun yüzde 53.69'luk oran ile en yüksek paya sahip olduğunu belirtti. 2006-2007 yılları arasındaki değişim oranlarını da anlatan Topçuoğlu, en büyük artışın yüzde 46.88'lik oran ile açık hava reklamcılığında olduğunu, televizyon reklamcılığının yüzde 22.05, basında yüzde 8'lik büyüme kaydedildiğini, internet reklamcılığının ise yüzdeler düşük olsa da rakamsal olarak çok arttığını söyledi.

YÜZDE 20 BÜYÜDÜK
Geçtiğimiz yıl pazarda yüzde 18 gibi bir büyüme beklentisine rağmen yüzde 20'lik büyüme gerçekleştiğini belirten Topçuoğlu, toplam medya yatırımları 4.1 milyar YTL iken, ajansların toplam cirosunun 700 milyon YTL civarında olduğunu aktardı. Sektörün siyasi çalkantılardan ve istikrarsızlıklardan hızlı bir şekilde etkilendiğine dikkati çeken Topçuoğlu, şöyle devam etti: "Özellikle reklamverenlerin önümüzdeki dönem içerisinde işleri bir hayli zor. Çünkü dünyadaki krizle birlikte, bir taraftan markalaşma sürecinin devam ettiği bir taraftan da son 5-6 yıldır Türkiye'deki büyümeyle birlikte rekabet koşullarının çok ciddi olarak ağırlaştığı bir projeksiyona giriyoruz. Bu dönemde reklamverenler, reklamlara devam etmezse sektör ve dolayısıyla reklam verenler etkinliğini yitirir."

YAZ HAREKETLİLİĞİ
Geçen yıl öne çıkan sektörlerin finans, iletişim, inşaat, perakende, içecek ve ev temizliği olduğuna işaret eden Topçuoğlu, iletişimde Vodafone'un tekrar 'güçlü olarak' pazara girdiğini ve Türk Telekom'un etkisinin yüksek olduğunu, tekstil ve otomotivde az da olsa düşüş görüldüğünü kaydetti. Bu yıl sektörde yüzde 15-18 arasında bir büyüme gerçekleşebileceğini belirten Topçuoğlu, haziran ayında yapılacak Avrupa Futbol Şampiyonası ve ağustos ayındaki olimpiyatlar dolayısıyla pazarda hareketlilik yaşanabileceğini vurguladı.
Haberin fotoğrafları