kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Mart 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Paul Smith

Meğer modacılar teknofobikmiş!

01.03.2008
Moda dünyası, son günlerde ünlü tasarımcıların 'teknolojik cehaletleri'yle çalkalanıyor. Dünya modasına yön veren bu isimlerin ipliğini pazara çıkaransa, International Herald Tribune gazetesinin sivri dilli moda eleştirmeni, Suzy Menkes. Menkes, teknolojik gelişmeler ve sanal dünyadan bihaber modacıları hayretle sıralarken, internet devrimini kaçıran bu isimlerin geleceğini de sorguluyor. Bilgisayarlarında çizimler yapmalarını beklediğimiz modacılar, bakın neler 'yapamıyorlarmış':

* Balenciaga'nın tasarımcısı Nicolas Ghesqui"İnternetten anlamıyorum," diyor ve ekliyor: "Ama bir Blackberry'im var!"

* Marc Jacobs, psikoloğunun önerisi üzerine internet kullanmayı öğrenmiş. Şu anda google'da araştırma yapmayı biliyor. Ama ne iPod'una şarkı yükleyebiliyor, ne de photoshop kullanabiliyor.

* Louis Vuitton'un yöneticilerinden Yves Carcelle, yazılarını kalem ve kağıt kullanarak yazıyor.

* İngiliz tasarımcı Paul Smith'in internetle alakası yok. Cep telefonu da kullanmıyor.

* Karl Lagerfeld, evini en yeni teknoloji harikalarıyla donatmasıyla ünlü. Ama hiçbirini kullanmayı bilmiyor. Araştırmalarını, bilgisayar yerine 'beyninde' yapıyor.

* Onca bilgisayar oyunu karakteri için kıyafet tasarlayan Miuccia Prada da farklı değil.

* Donatella Versace internette sörf yapmıyor. Onun yerine ekibi yapıyor!

* Dolce&Gabbana'nın Domenico Dolce'si, hayatında bilgisayara dokunmuş değil. Stefano Gabbana ise 'haftada iki kez' kullanıyor.

* Ünlü modaevlerinin halka ilişkilerini yürüten Karla Otto, internetin 'gizemlerini' öğrenmeye bu yılbaşında karar verdi! Otto'nun yorumu şöyle: "Ne kadar kısa sürede öğrenebildiğime ben de şaşırdım. İki hafta içinde müzik indirebiliyor, google'da kendi başıma araştırma yapabiliyordum."

En teknolojik halleri Blackberry'lerinde çift başparmakla SMS yazmak ve göndermek olan bu isimleri okdukça, ben de hayrete düştüm. Yeniliklere bu denli kapalı zihinler, nasıl oluyor da her altı ayda bir 'yeni şeyler' üretebiliyor?
Haberin fotoğrafları