kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 16 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Rutkay Çakıroğlu (sağda) Versace'nin eski tasarımcısı Stefano Guerriero ile çalışıyor.

Balizza Antakya'da doğdu Milanolu oldu

EKO MAGAZİN SİNAN ÖZEDİNCİK
Bir gelinlik firmasına şoför olarak girip kendi şirketini kuran ve Balizza markasını yaratan Rutkay Çakırkaya, 5 YTL ile yola çıktığı ticaret serüveninde 10 milyon Euro ihracata ulaştı..
Dünya çapında çok önemli bir referans olan Milano Moda Haftası'na katılmayı başarmış bir Türk markası var; adı Balizza... Ve onun yaratıcısı 41 yaşındaki Rutkay Çakırkaya. Fashion TV'deki defileleri izleyip, podyumun fonunda Balizza yazısını hayal ederken 2007 yılında bu hayalini gerçeğe dönüştürüyor. İtalyan basınında, "Milano'da bir Türk markası; Balizza Turco" başlıklı haberler çıkıyor. Çakırkaya, rakipleri olarak Roberto Cavalli, Versace ve Dolce Gabbana'yı görüyor. Roberto Cavalli ile Dolce Gabbana'nın tahmini ciroları 500 milyon dolar civarında... Çakırkaya ise şimdilik, 1993 yılında 5 YTL ile başladığı iş hayatında 10 milyon Euro ihracata ulaşmış durumda. Hedefi, üç sıfırlı cirolarla marka ihracatı yapan bir dünya markası olmak. Rutkay Çakırkaya, üretimini kendi bünyesinde gerçekleştiren ve yüzde 90 ithal aksesuvar ve kumaşlar kullanan Balizza'nın, bugün üç ayrı 'line'ı ile dünya çapında 45 franchising bayisi, 200 satış noktası bulunduğunu, Türkiye'de ise Nişantaşı, Akmerkez, Rixos Otel, Ela Quality Otel ve Spice Otel'de mağazaları bulunduğunu belirtiyor. Amerika'dan yeni dönen Rutkay Çakırkaya, New York Madisson Avenue'da bir mağaza açmak üzere olduğunu, Beverly Hills ve Miami'de mağazalar araştırdığını, Japonya ile de görüşmelerin son aşamaya geldiğini anlatıyor. Dünyanın en büyük showroom'u olan, giriş katında restoran ve outlet bulunan Çağlayan Balizza binasında, yaklaşık 300 kişi çalışıyor. Restoranın dekorasyonuna 600 bin dolar harcanmış. Güney mutfağına ait çoğu ürünü Antakya'dan özel olarak getirttiğini söyleyen işadamı, gezdiği ülkelerde yediği ilginç yemeklerin de içerikleriyle oynayarak yeni tarifleri mutfağına eklediğini belirtiyor. Binanın yedinci ve sekizinci katlarında ise bin 100 metrekare ile dünyanın en büyük showroom'u bulunuyor.
Haberin fotoğrafları