kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Kasım 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Uçuş güvenliği tartışılıyor YORUM YAZ

Yeni Haber
Son yıllarda artan uçak kazaları, çok sayıda ölümlere yol açarken, kazaların temelinde uçuş kabini hataları, olumsuz hava şartları ve teknik hatalar yatıyor.

GÖRÜŞLERİNİZİ YAZMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Isparta Keçiborlu'da meydana gelen uçak kazasında 49 yolcu ve 7 mürettebat hayatını kaybetti. Atlas Jet Havayolları'na bağlı İstanbul-Antalya seferini yapan uçağın Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş yaparken, tepelik alana çarparak düşmesi önceki yıllarda yaşanan uçak kazalarının nedenleri ve kazalarda meydana gelen kayıpları sorgulama ihtiyacını beraberinde getiriyor.

Uçak kazalarının temelinde uçuş kabini hataları, olumsuz hava koşulları ve teknik sebepler yatıyor. Kazaya maruz kalan uçaklar genelde havalimanına yakın noktalara çarpıyor.

Kazalar, can kaybının yanı sıra, büyük oranda maddi hasara yol açıyor.

Dünyada ve Türkiye'de meydana gelen uçak kazaları da coğrafi şartlar ya da teknik hatalardan kaynaklanıyor. Uçak kazalarında 1996 ile 2007 yıllarını içeren süreç göz önünde bulundurulursa sebepler ve kayıplar somutlanacaktır.

06 Şubat 1996 tarihinde Allace Nacionales'in (Wet Leace) işlettiği Birgen Havacılık'a ait Boeing 757-225 tipi uçak, Puerto Plata-Gende- Frankfurt seferini gerçkleştirirken Atlas Okyanusu üzerinde düştü. Kaza, uçuş ekibinin lövye sarsıntı sisteminin verdiği alarmı, aerodinamik karakteristiklerin kaybına bir işaret olarak görmemesinden ve stabiliteyi yeniden tesis etme konusunda gerekli tedbirleri almamasından meydana geldi.

07 Nisan 1999 tarihinde Cidde ile Adana arasında sefer yapan uçak kötü hava koşulları ve uçuş ekibinin hataları sonucu Adana'nın Ceyhan ilçesinde düştü. Saat 00.44'te meydana gelen kaza, Adana Havalimanı'nın 30 mil doğusuna, kuzeydoğusunda meydana geldi. THY tarafından işletilen, İnternational Leace Finance Co.'ya ait uçakta bulunan 2'si pilot, 4'ü de kabin memuru olmak üzere 6 mürettebat hayatını kaybetti.

08 Ocak 2003 tarihinde Türk Hava Yolları (THY) envanterinde yer alan, İstanbul - Diyarbakır seferini yapan uçak, Diyarbakır Askeri Havaalanı'na inişi sırasında 900 metre mesafede araziye çarparak düştü. TC THG tescilli ,TK 634 sefer sayılı uçak saat 18.30'da alana çarptı. Kaza, kaptan tarafından pistin görülmemesi, ışıkların yanıp yanmadığının fark edilmemesi nedeniyle meydana geldi. 2'si pilot, 3'ü kabin görevlisi ve 70'i yolcu olmak üzere toplam 75 kişi hayatını kaybettiği uçak kazasından 5 yolcu ise ağır yaralı olarak kurtarıldı.

Aynı sene içerisinde 26 Mayıs günü meydana gelen uçak kazasında ise Ukraine Mediterranian Havayolları'na ait UKM 4230 çağrı adlı uçak, Bişkek'ten Trabzon'a doğru yol alırken, rüzgarın yön ve şiddet değiştirmesinden dolayı irtifa kaybetti. YAK 42-D tipi uçak, Trabzon'un güneydoğusunda uçuşa yasak, dağlık alanda dağa çarparak düştü. Kazada, 12 mürettebat, 62 İspanyol askeri ve 1'de Belarus vatandaşı yaşamını yitirdi.

CİHAN