kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 4 Eylül 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Günaydın 
RAHŞAN GÜLŞAN

Pepsi muhafazakârlığı

Pepsi Max reklamı, ikinci kez erkek çapkınlığı üzerine kurulunca bir kadın olarak çok bozuldum. Hatta biz kadınlar adına önce Yüksel Aytuğ bozuldu.

PEPSİ MAX İÇMİYORUM

Gerçekten, Pepsi Max gibi bir uniseks ürün, firma tarafından bir erkek içeceği olarak konumlandırıldı. Bunun derinine indiğimde tek bir neden görüyorum: 'Kadın, erkeğini aldatamaz!' Belli ki reklam ajansında bu fikir dönerken, kampanyanın ikinci dönüşü için büyük bir ihtimalle reklamın kadın versiyonu da düşünüldü. Ama erkek egemen toplum kurallarıyla yaşadığımız ülkemizde ekranda bir içecek içerken, bir yandan da başka bir erkekle öpüşen kadının 'namussuz' sayılacağı düşünülerek böyle bir film çekilmedi. Çünkü biliyorsunuz; ezelden beri 'erkeğin elinin kiri', 'kadın namussuz!'. Biz iyi kötü bu anlayışa alışkınız. En eğitimli erkekler, muhafazakâr babalar tarafından bastırılmış annelerle büyüyen kızlar bile 'erkeğin elinin kiri' der... Ama Pepsi gibi, biz kadınların da tükettiği, yıllardır milyonlarca lira kazandırdığı bir firmanın bu ayırımcılığı hem de iki filmde birden ekrana taşıması, bu seksist yaklaşımın altını çizmesi çok tatsız. Reklamdaki kız "Bak içme, sonra fena olur" dedikçe içim cız ediyor. Çünkü erkek dinlemiyor; içiyor. Ama ben Pepsi Max içmiyorum!