kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Temmuz 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
KAPASİTE 300 BİNE ÇIKACAK Akhisar’da kurulan yeni tesisle kesim kapasitesinin 300 bine çıkacağını anlatan Keskinoğlu, kişi başı yıllık tüketim miktarının 14.3 kilogram olduğunu söyledi.

'Dökme tavuk yasağını dev bir market parçalama izniyle deliyor'

EBRU ERDOĞAN
Keskinoğlu yöneticisi Keskinoğlu, 'parçalama izni'ni kullanan bazı marketlerin nereden alındığı belli olmayan piliçlerin satışına devam ettiğinin altını çizerek tüketicileri uyardı..
Keskinoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu, Türkiye'nin en büyük hipermarketlerinden birinin açık tavuk satışını sürdürdüğünü belirterek yasağın, "parçalama izni" alınarak delindiğini söyledi. "Nereden aldığı belli olmadığı için kuş gribi tehlikesi olmasının yanı sıra piliçler, kesildikten sonra hemen parçalanmadığı takdirde ne kadar el değerse o kadar çok bakteri üretmeye başlıyor" diyen Keskinoğlu, yerel marketlerin de yumurtada 'paketleme izni' alarak satış yaptığını, ürünün nereden alındığının ise denetlenmediğini kaydetti. Faaliyetlerine tavuk kafesi üretimiyle başlayan Keskinoğlu, ilk kuluçka makinesini 1962'de aldı. Bugün 130 bin kesim ve 180 ton et üretme kapasitesine sahip olan şirketin tavuk etinde pazar payı yüzde 6.3. Bu rakamı 2007 sonunda yüzde 7'ye taşıyacaklarını dile getiren Keskinoğlu, Akhisar'da faaliyete girecek yeni kesimhaneyle, günlük kesimin 300 bine çıkacağını söyledi. Kuş gribiyle bir dönem piliç satışlarında büyük duraklama yaşandığına değinen Keskinoğlu, "Sonrasında açık ürün satışı, yasayla yasaklandı. Ama büyük bir market, aldığı parçalama izniyle hâlâ açık satışını sürdürüyor. Kimi bazı yerel marketler de yumurtada paketleme izni aldı. Bu yumurtaları nerelerden aldıkları belli değil. Bir çiftlikle fason anlaşma yapıyorlar. Daha sonra gidip başka yerlerden ucuza alıp onları paketliyorlar. Bunun denetimi yapılmıyor" diye konuştu.

İZMİR BİRİNCİ SIRADA
Piliçte kişi başına yıllık tüketim miktarının 14.3 kilo olduğunu anlatan Keskinoğlu, üretimin de 945 ton olduğunu söyledi. En çok tüketimin, nüfus yoğunluğuyla paralel olarak İstanbul, Ankara ve İzmir'de yapıldığını dile getiren Keskinoğlu, "Ama kişi başına tüketime baktığımızda İzmir en ön sırayı alıyor" dedi. Türk tüketicinin daha çok pilicin budunu tercih ettiğini ifade eden Keskinoğlu, Türkiye'de satılan pilicin sadece yüzde 30'unun göğüs eti olduğunu, bu oranın ABD'de tam tersi olduğunu belirtti. Yazın 'mangal sezonu'yla, kanat satışlarında ve fiyatlarında büyük artış olduğuna dikkat çeken Keskinoğlu, "Kışın kilosu 2.5 YTL'den satılan kanatın fiyatı, yazın 7.5 YTL'lere çıkıyor. Kanadı tesisimizde üçe bölüyoruz. İkisi bildiğimiz kısımlar. Üçüncüsünü, yani kanadın uç kısmını da Çin'e ihraç ediyoruz" dedi. Tüketicilerin nugget, şinitzel gibi ürünlere yöneldiğinin altını çizen Keskinoğlu, bu ürünleri yüzde 100 göğüs etinden yaptıklarını, galeta unu ile kapladıkları ürünleri pişirip, soğutup, paketleyip tüketiciye sunduklarını söyledi.