kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Haziran 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Proje yönetimi nedir? Farklı disiplinlerin ortak bir hedef doğrultusunda kurgulanması, planlanması ve yönetilmesi.

Konut projeleri artık 'Oda'dan yönetilecek

Menekşe ATASELİM / EKONOMİ
Proje yönetimi furyası gayrimenkul sektörüne sıçradı. Hem firmalara hem de tüketiciye danışmanlık yapmak için kurulan Oda Project Management portföyündeki 8 Bodrum projesi ile İstanbul'daki firmalara da göz kırpıyor..
Gayrimenkul sektörü yükselişini sürdürürken birbirinden farklı pek çok konuda yeni iş alanları açmaya da devam ediyor. Bunun son örneği de, proje yönetimini gayrimenkule taşıyarak sektöre değişik bir bakış açısı ve iş yapma anlayışı getiren Oda Project Management (proje yönetimi). Kendi alanlarında uzman iki kadın yönetici, pazarlama ve marka uzmanı Yelda İpekli ile yüksek mimar Bahar Aykaç'ın birlikte kurduğu Oda Project Management, hem gayrimenkul şirketlerine hem de tüketiciye danışmanlık yapıyor. Hizmet şekli açısından Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyan firmanın portföyünde şu anda 8 proje var. Oda Project Management'in kuruluş öyküsünü ve bu yeni iş alanının kapsamını Yelda İpekli anlatıyor.

* Oda Project Management'i kurmaya nasıl karar verdiniz?
İnşaat sektörünün gelişimi ve gayrimenkuldeki sonsuz seçenekler kuşkusuz marka olmayı, marka kalmayı ve marka yönetimini gerekli kılıyor artık. Çünkü müşteriye yakın olmak, müşterinin beklentilerini ürüne katmak, trendleri takip etmek rekabette avantaj sağlıyor. Bu sebeple konsept dediğimiz projenin ruhunun ya da parmak izinin oluşturulması yani farklılaştırılması ve müşteriye bir vaadinin olması çok önemli. Müşteri artık yalnızca kaliteli inşaat ya da oda sayısına göre ev almıyor. yaşam tarzının yalnızca broşürde kalmaması, somutlaştırılması gerekiyor. İşte benim marka yönetimi ve stratejik pazarlama konusundaki uzmanlığım, ortağım Bahar Aykaç'ın mimari konsept geliştirmedeki uzmanlığı ile birleşince satılabilir-yaşanabilir kısacası farklı projeler oluşturmak da mümkün oluyor. Ve böylece daha proje aşamasında konutlar müşterinin beklentilerine göre şekillenebiliyor. Hedef kitlenin beklediği, anladığı şekilde sunulması için projenin isminden broşürüne, her türlü tanıtım aktivitesi bu kitlenin algısına göre biçimleniyor. Artık doğru ürünün, doğru müşteriye doğru şekilde ulaştırılması mimarinin inşaatla, inşaatın pazarlamayla, pazarlamanın satışla ve en nihayetinde müşteriyle entegre olması ve bir bütün halinde hareket etmesi gerekiyor. Bu konuda sektördeki ihtiyacı gözlemledik ve yalnızca bu sektöre odaklanmış şirketimizi hayata geçirdik.

* Yaptığınız işi en kısa şekilde nasıl ifade edersiniz?
Yaptığımız iş tam bir proje yönetimi. Ürünün oluşturulmasından sunumuna ve satışına kadar geçen sürede yatırımcının ve projenin itibarını artıracak, müşterinin memnuniyetini sağlayacak şekilde projenin entegrasyonunun oluşturulması. Tarafsız bir konumda hem projeyi doğru konumlandırmak hem de müşteriye doğru sunmak. Çünkü bir projenin mimari açıdan çok başarılı olması, inşaatın kalitesi, avantajlı krediyle satılması veya şık bir broşür tek başına artık bir anlam ifade etmiyor. Tüm aşamaların birbirini destekler şekilde kurgulanması yönetilmesi gerekiyor. Biz bunu yapıyoruz. Ancak projenin satılması için değil, doğru zamanda, doğru ve farklı şekilde ve doğru hedef kitleye ulaştırılması için çaba gösteriyoruz. Çünkü çaba stratejik olarak planlandığında zaten satış gerçekleşiyor.