Aviva Sigorta Genel Müdürü Ertan Fırat, bu yılın ilk altı ayında sigortacılığın yangın ve mühendislik branşlarında yaşanan Atatürk Havalimanı kargo binasındaki yangın gibi büyük hasarların önümüzdeki yılın reasürans maliyetlerini etkileyebileceği görüşünde.
2006'nın ilk altı ayında özellikle yangın ve mühendislik alanlarında büyük hasarlar yaşandığına dikkat çeken Ertan Fırat, Atatürk Havalimanı kargo binasındaki yangını bu hasarlara örnek olarak gösterdi. Fırat, bazı sigorta şirketlerinin yangın tretelerinin negatif etkilenmesi ve bunun reasürans maliyetlerine yansımasının olası olduğunu belirtti. İlk altı ayda sektörde yeni yabancı şirket alımlarına da değinen Fırat, "Bunlar iyi gelişmeler. Rekabetin rasyonel temellere oturduğu bir düzen, sektöre olumlu yansıyacaktır. Hesap kitap yaparak rekabet yapmak ayrı şey, sadece fiyat kırarak, underwriting, fiyatlama ve servis kalitesini hiç düşünmeden rekabet yapmak, yani karanlık odada kılıç sallamak ayrı bir şey" diye konuştu. Ertan Fırat, yeni Sermaye Yönetmeliği'nin de çok önemli ve iyi atılmış bir adım olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: "Bir sigorta şirketi risklerini iyi yönetmek adına her alana duyarlı olmalı, portföyündeki risk unsurlarını doğru belirleyip bunu optimum şekilde yöneterek performansını artırmayı hedeflemeli. Bizim tepe yöneticiler olarak zarar yazan branşa sermaye koymaya karar verme lüksümüz olamaz artık. Bu, sermaye istemek için doğru bir argüman değil. Artık şirket yöneticilerinin ve sermaye grubunun bu alanlara bakışları daha da netleşecek. Kısa vadede handikap gibi görünse de orta ve uzun vadede önemli bir gelişme olduğuna inanıyorum" dedi.
AVIVA
YÜZDE 26 BÜYÜDÜ 2006 yılının altı ayı içinde sigorta sektörünün prim üretiminin, geçen yılın aynı dönemine göre ortalama yüzde 23 oranında arttığını hatırlatan Fırat, Aviva Sigorta'nın da yüzde 26 büyüdüğünü söyledi ve şöyle konuştu: "Sektör böyle devam ederse reel olarak yüzde 10-14 aralığında büyüyecek. Dolayısıyla bu hem sektör hem bizim açımızdan olumlu bir durum. Bizim sektörün üzerinde büyümeme nedenlerimizin başında kârlılığa odaklanmamız geliyor. Kârlılık odaklı bir büyüme stratejisi çizdiğimiz için bu büyüme oranı sınırlı kalıyor. Aslında biz şirket olarak pazar payına oynama iç güdüsüyle hareket etseydik, büyüme oranlarımız sektörün çok çok üzerinde olabilirdi. Ama grup olarak da şirket olarak da böyle bir stratejimiz yok. Bu yüzden ilk altı ay içindeki genel büyüme oranı ile bizim büyüme oranlarımızı performans anlamında olumlu buluyorum."