Devler çayın tiryakisi oldu Ülker de Natura ile pazarda
Gıda devlerinin 600 milyon dolarlık çay pazarına ilgisi artıyor. Sabancı'nın 2005'te girdiği pazara Ülker de Natura markasıyla sessiz giriş yaptı. Ülker, "Pazar kolay değil, şimdilik deniyoruz" diyor.
Türkiye alkolsüz içecek pazarının lideri çay, gıda devlerinin de tutkusu oldu. Yıllarca Çay- Kur'un tekelinde olan çay sektörünün 1987 yılından itibaren özel sektöre açılmasının ardından 2000'li yıllarda başlayan rekabet, büyük grupların da bu alana girmesiyle arttı. Toplam büyüklüğü 600 milyon doları bulan sektöre 2005 yılında Sabancı Grubu'nun Deren markasıyla girmesinden sonra Ülker de sessiz sedasız Natura markasını pazara sürdü. Ülker Grup Sözcüsü ve İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, "Çayla bir yıldır hobi olarak uğraşıyoruz. Ancak bu iş kahveye benzemiyor, çok zor bir pazar" dedi. Ülker Natura markasıyla Filiz ve Rize çayı olmak üzere siyah çayda iki tip üretim yaptıklarını ayrıca meyve çayları
da ürettiklerini anlatan Metin Yurdagül, şunları söyledi: "Pazarda şu anda çok ciddi olmayan bir miktarda varız. Ama bunu şimdilik pazarı tanımak için yapmış olduğumuz bir çalışma. Biraz daha inceleme halindeyiz. Özellikle ev dışı tüketimde bir beklentimiz var, o yüzden çay işine girdik. Bizim kontrolümüzde Rize ve İstanbul'da iki fabrikada ürettiriyoruz. Pazar payımız ancak yüzde 2 olabilir şu anda"
KAHVE DAHA KOLAY Kahve pazarında Türk kahvesinde ve instant kahve ile büyük bir atılım yaptıklarını ve pazarda paylarını yüzde 37'ye çıkardıklarını belirten Yurdagül, "Bu pazarda ikinci sıradayız. Ama çayda pek çok oyuncu var. Pazarda etkin olarak varolmamız yıl daha uzayabilir" diye konuştu.