Genel Yatırım ve Finansman Programına dahil KİT'ler, 2007 yılında 3 milyar 271 milyon YTL tutarında yatırım gerçekleştirecek.Bu yatırımların 2 milyar 616 milyon YTL'si bütçe ve dış proje kredisinden karşılanacak.
''Genel Yatırım ve finansman programına dahil KİT'lerin 2007 yılı Genel dengesi''sine ilişkin Bakanlar Kurulu kararı, Resmi Gazetede yayımlandı.Buna göre Genel Yatırım ve Finansman Programına Dahil KİT'ler, 2007 Yılı içerisinde 14 milyar 187 milyon YTL gelir elde edecek ve 13 milyar 533 milyon YTL tutarında da ödemede bulunacak. Yine 2007 yılı içerisinde KİT'lerin 655 milyon YTL tutarında kaynak ödeme farkı oluşacak.
2007
yılı Genel Yatırım ve Finansman Programının, belirlenen hedeflerle tutarlı biçimde uygulanabilmesi için bu Karar kapsamındaki kuruluşlar, ''üretim faaliyetlerinde verimliliğin artırılması, üretimde maliyet düşürücü tasarruf önlemlerine uyulması, üretim dışında kalan personel giderlerinin en aza indirilmesi, atıl personelin ihtiyaç duyulan diğer üretim birimlerine kaydırılması, stok yönetiminde gereken özenin gösterilmesi, tarımsal kamu iktisadi teşebbüsleri tarafından gerçekleştirilen ürün alımlarında, alım fiyatlarının, teşebbüslerin finansman durumu ve ilgili ürünlerde dünya fiyatları dikkate alınarak, fiyat artış oranının hedeflenen on iki aylık ÜFE değişim oranını aşmayacak şekilde tespit edilmesi ve alım miktarlarının programlanan miktar seviyesinde tutulması'' konularında, gerekli her türlü önlemi almakla yükümlü olacak.
Yine aynı kuruluşlar, 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili maddeleri ve yürürlükteki diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, maliyet azaltıcı önlemleri göz önüne alarak, uygulanan ekonomik programda yer alan ilke ve politikalara paralel olacak şekilde, ürettikleri mal ve hizmetlerin fiyat ve tarifelerini saptamakta serbest olacaklar.
Kuruluşlar fiyat ve tarifelerini saptarken, maliyet unsurlarındaki gelişmelerle Genel Yatırım ve Finansman Programı kapsamındaki kar-zarar, faiz dışı fazla ve diğer hedefleri göz önünde bulunduracaklar.
Kuruluşlar fiyat ve tarifelerini belirlerken veya fiyat/tarife ayarlamalarını yaparken, ilgili düzenleyici ve denetleyici üst Kurulun uygulamaları ile gerekli koordinasyonu sağlamakla yükümlü olacak. Yine düzenleme kapsamındaki kuruluşlar, mal ve hizmet üretiminde verimliliği artıracak şekilde, etkin ve rasyonel bir istihdam politikası izlenmesi için gerekli her türlü önlemi alacaklar.
YENİ PERSONEL İSTİHDAMI YAPILMAYACAK
Özelleştirme programında olup maaş ve ücret ödemelerinin karşılanması amacıyla Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca sermaye transferi yapılan veya kredi verilen veya özelleştirme sürecinde son aşamalara gelinmiş veya tasfiye sürecinde olan veya mal ve hizmet üretim faaliyeti olmayan kuruluşlarda, bu Karar kapsamında 2007 yılında yeni personel istihdamı yapılmayacak.
Kuruluş içi eleman nakli suretiyle personel ihtiyacının karşılanmasının mümkün olmadığı zorunlu hallerde, 2006 yılında ayrılan eleman sayısının (askerlik hariç) en fazla yüzde 10'u kadar nitelikli personelin açıktan ve naklen atanması konusunda kuruluş yönetim kurulu yetkili olacak. Bu kapsamda istihdam edilecek personelde kuruluşun faaliyet konusu mal ve hizmetlerin üretildiği birimlerde doğrudan çalışması veya teknik nitelikleri haiz olması şartları aranacak.
İhale yoluyla hizmet alımları, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve ilgili mevzuat dikkate alınarak yapılacak ve ihale mevzuatıyla ilgili tüm soru ve sorunlar Kamu İhale Kurumuna iletilecek. 2007 yılında, kamu ihale mevzuatında tanımı yapılan hizmetler, 4734 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde ihale yoluyla temin edilebilecek. 2007 yılında ihale yoluyla alınacak hizmetlerin toplam tutarı en fazla 2006 yılı için uygun görüş bildirilen toplam tutarın, 2007 yılı için hedeflenen yıllık ortalama ÜFE değişim oranı ile artırılması suretiyle bulunan tutar kadar olabilecek.
Maliyet unsurlarındaki (asgari ücret, SSK primi ve akaryakıt fiyatları) artış oranının yıllık ortalama ÜFE değişim oranının üzerinde olması nedeniyle hizmet alımı maliyetlerinde artış olması halinde aşan kısım toplam tutara eklenebilecek. 2006 yılında taşeron yoluyla sağlanan hizmetlerin 2007 yılında asli personelle yapılması durumunda anılan hizmet alımları için ayrılan hizmet alımı tutarı 2007 yılı izninden düşürülecek.
Bu Karar yayımlandığı tarihten itibaren kuruluşlar, kamu ihale mevzuatı gereklerini yerine getirmek şartıyla 2007 yılı için hizmet alım ihalesi sürecini başlatabilicekler. Kuruluşlar, kendilerine Hazine Müsteşarlığı ve ilgisine göre Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca gönderilecek yatırım ve finansman programı kapsamında işletme bütçelerini 2007-2009 dönemini kapsayacak şekilde yaparak, çok yıllık hizmet alımlarına çıkabilecekler. Diğer hizmet alımına ilişkin talepler, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı'nın görüşü çerçevesinde Hazine Müsteşarlığınca ayrıca değerlendirilecek.
2007-2009 dönemini kapsayacak hizmet alımı ihaleleri için tavan tutar, 2006 yılı için verilen tutarın, 2007-2009 dönemi ÜFE değişim oranı kadar artırılması suretiyle bulunacak tutarı aşamayacak.
BORÇ ÖDEMELERİ
Karar kapsamındaki kuruluşların, kamu ve özel sektör ayrımı yapmaksızın, tüm borçlarını zamanında ödeme zorunluluğu olacak. Kuruluşlar yurt içi ve yurt dışı bankalardan ticari kredi kullanımlarını ve diğer finansman yöntemlerine ilişkin mali yükümlülüklerini, yatırım ve finansman programında belirlenen büyüklükler içinde, etkin bir borç-alacak ve özkaynak yönetimi ile en uygun düzeyde tutmakla yükümlü olacaklar.
Yeni finansman yöntemlerinin (kiralama, finansal kiralama, yap-işlet, yap-işlet devret ve işletme hakkı devri gibi) hayata geçirilmesi Hazine Müsteşarlığının uygun görüşüne bağlı olacak. 2007 yılında, kamu ihale mevzuatında tanımı yapılan hizmetler, 4734 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde ihale yoluyla temin edilebilecek. 2007 yılında ihale yoluyla alınacak hizmetlerin toplam tutarı en fazla 2006 yılı için uygun görüş bildirilen toplam tutarın, 2007 yılı için hedeflenen yıllık ortalama ÜFE değişim oranı ile artırılması suretiyle bulunan tutar kadar olabilecek.
Maliyet unsurlarındaki (asgari ücret, SSK primi ve akaryakıt fiyatları) artış oranının yıllık ortalama ÜFE değişim oranının üzerinde olması nedeniyle hizmet alımı maliyetlerinde artış olması halinde aşan kısım toplam tutara eklenebilecek. 2006 yılında taşeron yoluyla sağlanan hizmetlerin 2007 yılında asli personelle yapılması durumunda anılan hizmet alımları için ayrılan hizmet alımı tutarı 2007 yılı izninden düşürülecek.
'Genel Yatırım ve Finansman Programına Dahil KİT'lerin 2007 Yılı Genel Dengesi''ne ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı, 1 Ocak 2007 tarihinden itibaren yürürlüğü girecek.
BUGÜN YÜRÜRLÜĞE GİREN KISMI
Ancak söz konusu kararın ''hizmet alımlarına'' ilişkin bölümü ise bugünden itibaren yürürlüğe girdi. Buna göre karar yayımlandığı tarihten itibaren kuruluşlar, kamu ihale mevzuatı gereklerini yerine getirmek şartıyla 2007 yılı için hizmet alım ihalesi sürecini başlatabilecekler.
Kuruluşlar, kendilerine Hazine Müsteşarlığı ve ilgisine göre Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca gönderilecek yatırım ve finansman programı kapsamında işletme bütçelerini, 2007-2009 dönemini kapsayacak şekilde yaparak çok yıllık hizmet alımlarına çıkabilecek.
Diğer hizmet alımına ilişkin talepler, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının görüşü çerçevesinde, Hazine Müsteşarlığınca ayrıca değerlendirilecek.