Dünyanın en büyük tekstil devlerinden H&M'in Türkiye'ye gelişi perakendede dengeleri değiştirecek. Türk firmalar, "H&M'i bilmeyen zaten bu işi yapamaz. Dersimize çok iyi çalıştık" diyor.
Dünyanın en büyük tekstil devlerinden 10.4 milyar dolar cirolu H&M'in Türkiye pazarına girmesi perakende sektöründe dengeleri değiştirecek. Ucuz fiyat politikasıyla girdiği tüm pazarlarda kısa sürede kendine yer edinen H&M İstanbul İstinye Park'ta mağaza açmaya hazırlanırken, Türk rakipleri "H&M'i bilmeyen zaten bu işi yapamaz, biz dersimizi iyi çalıştık. Önce bir merak dalgası olacaktır, ama biz bunları daha önce de Zara, Mango, IKEA, Marks & Spencer ile yaşadık" diyor.
EN ÇOK ZARA ETKİLENİR Park Bravo'nun sahibi ve Zara'yı Türkiye'ye getiren isim Kamil Özçoban, H&M'in Türkiye'ye gelmesinin perakende dünyasında dengeleri değiştireceğine inandığını söyleyerek, bu rekabetten en çok Zara'nın etkileneceğini belirtti. "Tüm dünyada Zara'nın en büyük rakibi H&M. Zara'nın yarı fiyatına ürün satıyor" diye konuşan Özçoban, H&M'in bir diğer avantajının da dünyaca tanınan koleksiyonculara kreasyon hazırlatarak trend gündemini belirlemesi olduğunu dile getirdi. Perakende dünyasında yaşanan endişenin hem haklı hem de haksız olduğuna işaret eden Özçoban, "Zara ve Mango Türkiye'ye gelirken de benzer endişeler yaşandı; ama ne oldu? Kendine güvenen yoluna devam ediyor" diye konuştu. Yabancı markaların Türkiye'ye gelmesiyle kimsenin fahiş fiyatla ürün satamadığını vurgulayan Özçoban, "Bu rekabet fiyatların da düşmesini beraberinde getirecek. Örneğin, Zara ve Mango rekabeti nedeniyle Vakko ve Beymen gibi markalar son 8-9 yıldır doğru düzgün zam yapamadılar. Bundan sonra da nefesine güvenen borazancı başı olur" dedi.