Merkez Para Dergisi'nin özel haberine göre Koçbank birleşmesi ile Yapı Kredi'nin logosundaki leylek figürü yerini, Koç Grubu'nun simgesi 'koç boynuzu'na bıraktı.
Merkez Para Dergisi'nin haberine göre Yapı Kredi çatısı altında birleşme çalışmaları tamamlanan Koçbank ve Yapı Kredi Bankası'nın yeni amblemi belli oldu. Habere göre 2 Ekim'de yeni bir lansmsan kampanyası düzenleyecek ve birleşmenin neticesini kamuoyuna duyurulacak. Bu lansmanda Yapı Kredi için yeni bir logo kullanılacak. Yapı Kredi Bankası'nın logosundaki leylek figürü yerini, Koç Holding'in "koç boynuzuna" bırakacak. 2 Ekim sabahı da yeni logo tüm şubelere asılacak.
'YUVA' YERİNİ 'GÜÇ'E BIRAKDI Önceki logoda kullanılan leylek figürü "yuva kuran" anlamına geliyor ve "büyümeyi" simgeliyordu. Yeni logodaki koç boynuzu figürüyse Koç Holding'in gücünü simgeliyor. Bu durum bankanın bundan sonraki dönemde güçlü mali yapısına vurgu yapacağı anlamına geliyor. Yeni logoda figür değişikliği dışında dikkat çeken unsurlardan biri de, büyük harf yerine küçükharf kullanılması. Ayrıca tabelalardaki Yapı ve Kredi Bankası, yazısı "YapıKredi" şeklinde birleştirilmiş. Arka zeminde gri renk tercih edilmiş. Eskiden daha canlı ve daha hareketli olan logoda ağırlıklı olarak gri renk kullanılması ağırbaşlılığın simgesi olarak yorumlanıyor. Bankacılara ve mimarlara göre yeni logo, yıllardır banka tarafından kullanılan "Genç Yapı Kredi" sloganı yerine "Güçlü Yapı Kredi" sloganının ön palana çıkmasını sağlayacak.
LEYLEK 62 YILLIKTI Bankanın yüzde 50 ortağı olmasına rağmen, isim ve logoda yer almayan İtalyan Unicredit Grubu'nun, eski logonun kalması yönünde görüş bildirdiği, ancak Koç Holding yöneticilerinin İtalyan ortaklarını ikna ettikleri de kulislerde dolaşan bilgiler arasında. 1944 yılında, Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk özel bankası olarak, Kazım Taşkent tarafından kurulan Yapı Kredi Bankası'nın logosunda o günden bu güne leylek figürü kullanıldı.