YTL'ye geçişte ilk resmi işgünü de sorunsuz atlatıldı. Bankacılar, "Hiç sorun yaşamadık, artık olmaz" diyor. Ancak üç günlük YTL sürecinde sistem hatası yüzünden 14 milyara poğaça alanlar da çıktı.
Yeni Türk Lirası'na (YTL) geçişte ülke genelinde ciddi sorunlar yaşanmazken bireysel alışverişlerde vatandaş ile esnaf arasında ufak tefek sorunlar çıktı. Bazı vatandaşların esnaftan para üstü alırken özellikle kuruşlarda takılırken, bazıları da kredi kartı işlemlerinde sıfırların azizliğine uğradı. Kerim Akman da YTL'ye geçişte sıfırların azizliğine uğrayanlardan biri. Bankacıların YTL'ye geçiş nedeniyle sistem başında gecelediği günün sabahında İstanbul'da oturan Kerim Bey, alışveriş için evinin yakınındaki pastaneye gitti. 1 milyon 400 bin Türk Lira ya da 1.40 YTL tutan alışverişini yaptıktan sonra pastaneciye kredi kartını uzattı. Üzerinde 14 bin YTL (14 milyar Türk Lirası ediyor) yazılı kredi kartı slibine, iyice bakmadan imzalayıp evine döndü. Kerim Bey'in kredi kartı Yapı Kredi Bankası'na (YKB) aitti.
İLKE KARARI KURTARDI YKB'nin teknik ekibi, YTL'ye geçişle birlikte kredi kartı ile yapılan alışverişlerde, hataları önlemek için 10 bin YTL'nin üzerindeki işlemlerin kontrol edilmesi kararını uygulayınca, Kerim Bey'in YTL kurbanı olduğu ortaya çıktı. YKB yetkilileri, cumartesi günü yapılan söz konusu alışverişini görünce, pazar günü Kerim Bey'i telefonla arayıp, bir pastaneden 14 bin YTL'lik bir alışveriş yapıp yapmadığını sordular. Kerim Bey, 14 milyar TL'lik alışveriş sorusunu duyunca birden panikledi ve telefondakilere, "Olur mu öyle şey, ben sadece bir poğaça aldım" diye bağırdı. YKB yetkilileri, sorunun bir sistem hatası olduğunu izah edip yanlışlığın düzeltileceğini açıklayınca Kerim Bey de rahatladı. Ancak YKB yetkililerinin işi henüz bitmedi. Keza Kerim Bey'den sonra pastaneciye dönüp durumu anlatmaları ve işlemi iptal etmeleri gerekiyordu. Pastanae sahibi 'Ben 14 bin YTL'lik işlemi POS'tan geçirdim, kabul etmiyorum" diyebilirdi. Ancak korkulan olmadı. Pastane sahibi de, hata olabileceğini kabul edip hoşgörülü davranınca, sorun çözülmüş oldu. Yukarıdaki sorunu bize aktaran YKB'nin teknolojiden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülay Güngen, 14 milyar liralık poğaça bankada arkadaşlar arasında tatlı bir espri konusu olduğunu sözlerine ekliyor. Güngen, "YTL'de pazartesiyi de atlattık, artık sorun olmaz" diyor.