BKM Genel Müdürü Özinal, ilk 9 ayda banka ve kredi kartlarıyla 46 trilyonluk harcama yapıldığını söyledi. Özinal, turistlerin güvenli olduğu için kredi kartını tercih ettiğini belirtti.
Yabancılar, kredi ve banka kartlarıyla 9 ayda 2 milyar dolarlık alışveriş yaptı. Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre yabancıların Türkiye'de banka kartlarıyla gerçekleştirdiği harcama tutarı 2003 yılı ilk dokuz aylık dönemine göre yaklaşık yüzde 35'lik bir artışla, 1 milyar 462 milyon dolardan 1 milyar 981 milyon dolara yükseldi.BKM 2004 yılı üçüncü üç aylık dönemi içeren sonuçları açıkladı. Açıklanan verilere göre Türkiye'de kredi kartıyla turistlerin de kullanımı dahil olmak üzere yapılan alışveriş ve nakit avans işlemleri yılın ilk dokuz aylık döneminde 46.6 katrilyon lira olarak gerçekleşti.
DÖVİZ GİRDİSİ ARTACAK 2004 yılı ilk 9 aylık değerlendirmesi, işlem hacminin bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 37.2 artış kaydettiğini gösteriyor. BKM'nin ilk 9 aylık değerlendirmesine göre, 30 Eylül itibariyle kredi kartı sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre 6 milyon 773 binlik artış ile 24 milyon 808 bin adede yükseldi. BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, BKM olarak amaçlarının Türk kartlı ödeme sisteminin özellikle turistik bölgelerde önünü açarak Türkiye'ye daha fazla döviz girdisi sağlamak olduğunu açıklarken, para taşıma zorunluluğunun ortadan kalkmasıyla yabancıların daha rahat hareket ettiklerini belirtti. Özinal, önümüzdeki dönemde bu alandaki büyümenin daha dikkat çekici boyutlara ulaşacağı, böylece ülkeye sağlanan döviz girdisinin artacağının altını çizdi. 2004 yılı ilk 9 aylık döneminde 46.6 katrilyon lira olarak gerçekleşen kredi kartı işlemlerin yaklaşık 41.8 katrilyon lirası alışveriş, 4.8 katrilyon lirası ise nakit çekim olarak değerlendirildi. 2003 yılı ilk 9 aylık döneminde kredi kartları ile gerçekleştirilen 28.3 katrilyon liralık işlem hacminin 25.3 katrilyon lirası alışveriş olarak kayda girerken nakit-avansta değerlendirilen miktar 3 katrilyon lira olmuştu. Dokuz ayda kredi kartı ile yapılan işlemlerinde yüzde 19.92'lik payla ilk sırayı benzin istasyonları alırken ikinci büyük payı yüzde 17.96 ile market ve alışveriş merkezler aldı.