Hyundai Assan ihracat atağına kalkıyor. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, yeni otomobil modelinin üretimine önümüzdeki yıl aralık ayında başlanacağını belirterek, "Otomobil başta Avrupa olmak üzere çevre ülkelere ihraç edilecek" dedi. Ali Kibar, Hyundai Tucson modelinin tanıtım toplantısında şirketin yeni hedeflerini anlattı. Yılsonu itibariyle toplam pazarda yüzde 10'luk hedefe ulaşacaklarını belirten Kibar, satış hedeflerinin yanı sıra ihracatta da güçlerini artırdıklarını söyledi. Hyundai, Accent Admire ve Starex'in yanı sıra H100 Panel Van'ını da ihraç etmeye başladı. Şirket 2005 yılı itibariyle başta Suudi Arabistan olmak üzere Ortadoğu ülkelerine de bu modeli gönderecek. Kibar, İzmit'te ürettikleri 3 modelin yanı sıra yeni bir yatırımla yepyeni bir aracı daha üretime alacaklarını hatırlatarak, bu 4 kapılı otomobilin kompakt sınıfta bulunacağını ve 35 milyon dolarlık bir yatırımla üretime alacakları bu model için Kore'deki yatırım harcamaları da dahil olmak üzere 200 milyon doların üzerinde bir bütçe öngörüldüğünü kaydetti. Kibar, 1 Aralık 2005'de üretimine başlanacak olan yeni aracın, 1 Ocak 2006'dan itibaren, başta tüm Avrupa olmak üzere yakın ülkelere Türkiye'den ihraç edileceğini belirtti. Yeni araçtan 2006'da iç pazarda 15 bin 400 adet, 2007'de 16 bin 500 adet ve 2008 yılında da 17 bin 700 adetlik satış gerçekleştirmeyi planladıklarını anlatan Kibar, ihracatta da 2006 için 24 bin adet, 2007 ve 2008 yıllarında da 25'er bin adet hedeflediklerini açıkladı. Ali Kibar, şu anda üretimini yaptıkları araçların yüzde 70'ini iç pazarda satıp, yüzde 30'unu ihraç ettiklerini belirterek, şöyle devam etti: ''Önümüzdeki dönemlerde bu oranı sırasıyla yüzde 50-50'ye getirmeyi ve planladığımız yeni yatırım sonrasında da yüzde 30 iç pazar satışı ve yüzde 70 ihracat oranını elde etmeyi amaçlamaktayız. Hyundai Assan olarak bu yıl toplam 21 bin adet ihraç etmeyi, 2005 yılında ihracatımızı artırarak devam etmeyi hedefliyoruz. Yurtiçi satış rakamlarında da, pazar tahminlerinin netleşmesi durumunda 2004 yılında 50-60 bin, 2005 yılında ise 65-70 bin adedi yakalayıp pazar payımızı daha da iyileştirmeyi amaçlıyoruz.''