kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'Dar soyunma kabinleri şişman müşteriyi kaçırır'
Cecilia Preti, gün boyu gizli kamera ile kasa ve kabinleri gözlemliyor
Yüksek kasalara çocuk gelmez
Kabin reyona uzaksa müşteri vazgeçebilir

'Dar soyunma kabinleri şişman müşteriyi kaçırır'

Alışveriş gözlemcisi Cecilia Preti'ye göre soyunma kabinlerinin standart boyutlarda olması sadece standart beden giysi satmak kadar sakıncalı. Mağazada büyük beden satılıyorsa, kabinler de büyük olmalı.

Merkezi ABD'de bulunan Envirosell araştırma şirketinin Avrupa Bürosu Proje Direktörü Cecilia Preti, Ekim ayında düzenlenecek olan Perakende Konferansı için İstanbul'a geliyor. Alışveriş biliminin yaratıcısı olarak bilinen ve müşterileri arasında McDonald's, Starbucks, Estee Lauder gibi ünlü mağazalar ve zincirler olan Envirosell şirketi, dünyanın her yerindeki saha çalışmalarında, yılda 50 - 70 bin alışverişçiyi bire bir izleyerek ve videoya gizlice kaydederek elde ettikleri veri ve gözlemleri perakendeciler için bir bilime dönüştürüyor. İşte Cecilia Preti de İstanbul'da perakende sektörü temsilcilerini, bir mağazadaki soyunma kabini ve kasalardaki yanlışlıkların potansiyel müşteriyi bile nasıl kaçırdığını anlatmaya hazırlanıyor. Preti ile Perakende Konferansı'ndan bir ay önce sanal ortamda görüştük ve ilginç bilgileri paylaştık...

VİTRİNDEN DAHA ETKİLİ
* Siz soyunma kabinleri üzerine yaptığınız gözlemlerle tanınıyorsunuz. Nedir kabinleri bu denli önemli kılan?
Soyunma kabinleri bir hizmet yeri değildir, tıpkı teşhir, vitrin ya da bir reklam gibi başlı başına bir satış aracıdır. Aslında soyunma kabini, çoğunlukla mağazanın satış kısmından daha da önemli olabilir. Soyunma kabinleri doğru tasarlandığında vitrin, reklam, imaj çalışmalarının hepsinin toplamından daha etkili bir sonuç verir. Soyunma kabinlerinin giysilerden uzaklığı artıkça bu kabinleri kullanan müşterinin sayısı azalır. Öte yandan soyunma kabinleri bedenlere göre büyümelidir. Soyunma kabinlerinin standart boyutlarda olması sadece standart beden giysi satmak kadar sakıncalıdır. Mağazamızda büyük beden ürün satıyorsak, büyük beden soyunma kabinlerimiz de olmalıdır, çünkü özellikle büyük bedene sahip olan müşterilerimizin hareket etmek için daha geniş alana ihtiyacı vardır. Onlara bu alanı sağlamamız gerekir. Ayrıca soyunma kabinlerinde kullanılan oturma pufları da yine tüm bedenler göze alınarak seçilmeli. Çünkü müşterilerimizin seçtikleri giysilerle oturup kalmaya ihtiyaçları var. Oturduğunda formu bozulan ya da rahatsız eden bir pantolonu hiçbir müşteri almak istemez.

* Çocuklar için düzenlenen soyunma kabinleri farklı özellik taşımalı mı?
Soyunma kabinlerinin sadece yetişkinlere yönelik planlanması gerektiğini düşünüyorsanız yanılırsınız. Anne babası soyunma kabini kullanan bir çocuk asla ortada giyinmek istemeyecektir, özellikle 5 yaşından sonra. Çocukların soyunma kabininde sadece onların ilgisini çekecek tasarımlar yaratmak yetmez, aynı zamanda onlarla kabine girip, yardımcı olacak anne ve babalarının da ihtiyaçları göz önüne alınmalı.

ÖNEMİ BİLİNMİYOR
* Soyunma kabinleri tasarımı diye bir alan var mı?
Henüz değil. Şu anda soyunma kabinleri su tesisatı olmayan banyolar gibi tasarlanıyor. Plaj kabinlerinden pek farkları yok. Artık giyim mağazası tasarımcıları, çoğunlukla satışa sunulan her ürüne dokunabilmemiz için ellerinden geleni yapıyorlar. Ancak, iş soyunma kabinlerine gelince, mağazanın içinde neler olup bittiğini hiç anlamadıkları ortaya çıkıyor. Bu bölüm satışın gerçekleştiği mekanlardır. Giyim mağazalarında yaptığımız incelemelerin sonucunda satış danışmanının müşteri ile iletişim oranını arttırdığında, satış bağlama oranının da yüzde 50 arttığını tespit ettik. Bunun yanı sıra müşteri bir de soyunma kabinine yönlenirse satış bağlama oranı yüzde 100'e fırlamaktadır.

ESEN EVRAN

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Piyasalarda rahatsızlık 200 trilyona mal oldu
 Siirt Şirvan'da, yeraltından binlerce kişiye iş çıkacak!
 Borsa 20 binde zor tutundu dolar 1 milyon 540 bine çıktı
 Sadece çalışan kaçıramıyor
 Eskişehir Çimento Fabrikası bumerang gibi
 Otellerin cep'ten alo cinliği
 'Bankacılık sektörü yeniden halka arz ile kucaklaşacak'
 ABD'den 'et ithalatını serbest bırakın' kulisi
 Memur maaşları yüzde 6 eridi
 Hükümet mega özelleştirmeler için düğmeye bastı
 Kahvecilerin yeni gözdesi Beyoğlu
 Çocuk süt ürünleri pazarı % 80 büyüdü
 Efes, Sırbistan'ın 'Zajecar' birasını aldı
 SSK'lı yurtdışında tedavi olabilecek
 Ivan kasırgası bitti, Yukos petrolü 46 dolara yükseltti
 AB, Şahdeniz gazını bekliyor
 IMF'nin Ankara turu hızlı başladı
 Hyundai ihracatı dörtleyecek
 Doğal afet alarmı
 BES'te grup atağı
 Kaskodaki rekabet sektöre zarar verecek
 Anadolu Sigorta'da iki yeni atama
 Milli Reasürans dünya 61'incisi
 Güneş Sigorta ve IBM'den bir ilk daha
 Condor: Sorun kamu borçları
İLKER SARIER
Espriyi kaptırdım
Hani, bazen bir söz duyarsınız da,...
SERVET YILDIRIM
IMF ile yeni dönem
IMF ile dün resmen başlayan...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Siyasetteki balayı döneminin sonu mu?
Başbakan'ın bir...
ŞELALE KADAK
Çalık, enerji ve telekom için hazırlanıyor!
Haftasonu...
Ailecek çim hokeyciler
Mamak'taki İlköğretim Okulu'nun üç yıl önce kurulan çim hokeyi...
Avukata tecavüze 36'şar yıl hapis
Avukat A.Ç.A'yı kaçırarak tecavüz ve gasp etmekten yargılanan üç...
Veziroğlu'nun zor seçimi
Veziroğlu'nun zor seçimi
Kaçırılan 10 Türk işçisiyle, 160 milyon dolarlık yol 'iş'i arasında...
'Engel' tanımıyorlar
'Engel' tanımıyorlar
Japonya'dan özel olarak getirilen dokuma tezgâhı sayesinde...
IMKB
E: 21,193 D:% 4.02
DOLAR
S: 1,524,000 D:% -0.13
EURO
S: 1,867,000 D:% 0.65
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.