'5 milyon müşteriyle yeni döneme en hazır bankayız'
Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Naci Sığın, düşük enflasyon dönemine 5 milyon aktif müşteri ile en hazır banka olduklarını belirtti - Sığın, "Müşteri odaklı hizmete 16 yıl önce başladık. Bugün faiz hariç gelirleri, faiz hariç giderlerini karşılayan tek banka Yapı Kredi" dedi.
'Müşteri büyüdükçe banka da büyür' sözü bankacılığın öncülerinden, Yapı Kredi Bankası'nın kurucu Kazım Taşkent'e ait. 1944 yılında müşterilerine konut edindirme amacıyla kurulun Türkiye'nin ilk özel bankası Yapı Kredi bugünlerde düşük enflasyon ortamına 1989'dan bu yana hazırlanmanın rahatlığını yaşıyor. Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Naci Sığın, Taşkent'in sözünün, bankanın felsefesini olduğunu söyleyerek ekliyor: "5 milyon aktif müşterimiz var.
Kayıtlı müşteri sayımız 8 milyon. Ancak biz her ay en az 3 işlem gerçekleştirmeyen müşteriyi aktif kabul etmiyoruz. Her ay en az 5 milyon posta gönderiyoruz. "Naci Sığın'ın belirttiği gibi Yapı Kredi, müşterilerine her yıl en az 60 milyon posta gönderiyor. Miktarın büyüklüğünü belirtmek açısından, bu rakam Posta İdaresi'nin yıllık posta iletisinin yüzde 7'sine denk geliyor. Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Naci Sığın'ın evsahipliğinde, SABAH Gazetesi yazarları ile gerçekleştirilen toplantıda bankanın geleceğe bakışından, hizmetlerine ve projeksiyonlarına kadar birçok konu masaya yatırıldı. Genel Müdür Naci Sığın'ın yanısıra, Genel Müdür Yardımcısı ve danışmanı Salih Başağa, Hüseyin İmece, Erhan Özçelik'in bulunduğu toplantıya, SABAH Gazetesi Genel Yayın Müdürü Ergun Babahan, Başyazar Erdal Şafak, Ekonomi Müdürü Yavuz Semerci, yazarlar Abdurrahman Yıldırım, Mehmet Altan, Şelale Kadak ve İlker Sarıer katıldılar. Sohbet, bankacılıktaki son gelişmeler ve özellikle düşük enflasyon ortamında bankacılık sektörünün durumu üzerine yoğunlaştı.
'1988'DE BAŞLADIK' Bugünlerde bankacılık sektöründe sıkça söz edilen "Düşük enflasyon ortamında bankacılık kavramı" Yapı Kredi Bankası'ında ilk kez 1988 yılında gündeme geldi. O dönemde uygulamaya konan stratejik planla birlikte, yeni pazarlara açılmak, şube ağının genişletilmesi, teknoloji ve insan kaynaklarına yatırım, hedef olarak belirledi. Bu planla birlikte banka 1993 yılında Türkiye'de bireysel ve perakende bankacılıkta lider konuma yükseldi. 1994 yılında yaşanan krizin ardından banka ikinci değişim programını hayata geçirmeye başladı. Bu programa göre, banka ürün odaklı hizmetten, müşteri odaklı hizmete geçiş yaptı. Operasyonel etkinlik ve aktif satış banka öncelikleri arasına alındı. Yapı Kredi, 16 yıl önce başlayan operasyonun meyvelerini bugün topluyor. Genel Müdür Sığın, 5 milyon aktif bireysel müşteri ve 400 bin aktif ticari müşteriye, 426 şube ve 10 bin 555 personelle hizmet verdiklerini açıkladı. Sığın "Bugün birçok banka müşteri odaklı hizmete yöneldi. Onlara sadece, 'Hayırlı olsun' diyorum" şeklinde konuştu.
FAİZ DIŞI GELİRDE LİDER Yapı Kredi Bankası, toplam mevduatın yüzde 9'unu elinde bulunduruyor. Sektörde toplam kredi portföyünün yüzde 12'lik kısmına sahip olan Yapı Kredi, mevduatın krediye dönüşme oranı en yüksek bankalardan biri. Banka, ciro bazında da yüzde 28'lik pazar payına sahip. Bir başka deyişle bugün Türkiye'de kredi kartı ile yapılan her 100 liralık harcamanın 28'i Yapı Kredi Bankası kredi kartlarıyla yapılıyor. POS cirosunda da bankanın pazar payı yüzde 27. YKB Genel Müdürü Naci Sığın bireye yönelik bu kadar geniş hizmet ağının özellikle enflasyonun düşük olduğu ortamda getirisinin büyük olacağını belirterek şu rakamı açıkladı: "Bugün faiz dışı gelir rakamımız 478 trilyon. Şu anda faiz dışı gelirleri, faiz dışı giderlerini karşılayan tek bankayız. Türkiye'deki düşük enflosyon ortamına en hazır banka Yapı Kredi'dir."
ZORLU SÜREÇTE BANKA Sığın, bankanın borçların yeniden yapılandırması sürecinde kurumsal duruşundan asla taviz vermediğini hatırlatarak, "Bu süreçte müşterilerimiz bize hep destek oldu. Hiç kimseye ihtiyacımız olmadı" diye konuştu. Sığın, Yapı Kredi Bankası'nın yüzde 32'sinin halka açık olduğunu da hatırlatarak, "Yüksek halka açıklık oranı zaman içerisinde bizi eğitti. Bunun önemli yararlarını gördük" diye konuştu.
'Dalgalı kura karşı çıkıyorduk artık alıştık' YAPI Kredi Bankası Genel Müdürü Naci Sığın, son dönemde özellikle ihracatçılardan gelen Türk Lirası'nın aşırı değerli olduğuna ilişkin eleştirilerine ilişkin olarak da şunları söyledi: "Zamanında biz de dalgalı kura karşı çıkıyorduk. Ancak, son dönemde alıştık. Bence sanayici, ihracatçı da dalgalı kur sistemine alışıyor. Enflasyonu bu kadar düşen, ekonomide büyümeyi yakalamış bir ülkenin kurunun belli oranda değerli olması da normal diye düşünüyorum. İlk zamanlarda bankacılık kesimi de dalgalı kur sistemini yadırgamıştı. Ancak artık bankacılık sektörü de bu kur sistemi ile yaşamaya alıştı."