kapat
21.02.2002
 SON DAKıKA
 EDıTÖR
 YAZARLAR
 HABER ıNDEKS
banner
 EKONOMı
 FıNANS
 MARKET
Limasollu
 TİRKıYE
 DİNYA
 POLıTıKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZıN
 SAĞLIK
 KAMPİS
 HYDEPARK
 ıNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DıYET
 TATLILAR
 CıNSELLıK
 PAZAR SABAH
 KıTAP
 SıNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARıH
 SUNNY
 HIGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GİNDEM
 MELODı
 ASTROLOJı
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFıK
 ŞANS&OYUN
 ACıL TEL
 KİNYE
 WEB REKLAM
 ARŞıV
 

15 DEV PROJE

1-GENESıS:
Başlangıç: 8 Ağustos 2001
Durum: Genesis, dünyadan 930,000 km uzaktaki hedefine Kasım 2001'de vardı.
Amaç: Güneş rüzgarlarından parçacıklar toplamak.
Bitiş: Eylül 2004




2-MAP:
Başlangıç: 30 Haziran 2001
Durum: Map, aydan dört kat uzaktaki gözlem yörüngesine Ekim 2001'de vardı.
Amaç: Map'in uzayın derinliklerindeki görevi, kozmosun derin sırlarından olan, teorik Büyük Patlama'dan kalan kozmik radyasyonu ölçmek. Bilim adamları bu bilginin, evrenin yapısını, yaşını ve sonunu anlamada çok faydalı olmasını umuyorlar.
Bitiş: Proje tamamlandı.

3-MARS ODYSSEY:
Başlangıç: 7 Nisan 2001
Durum: Planlandığı gibi Mars'a 24 Ekim 2001'de vardı.
Amaç: İç cihaz kullanarak Mars'ın yüzeyini incelemek.
Bitiş: Proje tamamlandı.




4-STARDUST:
Başlangıç: Şubat 1999
Durum: Kuyruklu yıldızla Ocak 2004'teki randevusuna doğru yoluna devam ediyor.
Amaç: ılk kez bir uzay aracı Vahşi2 kuyruklu yıldızından dünyaya örnek parça getirecek.
Bitiş: 2006




5-DEEP SPACE 1:
Başlangıç: Ekim 1998
Durum: Borelly göktaşına Ekim 2001'de vardı.
Amaç: Göktaşının fotğraflarını çekmek ve gelecekteki uzay araçlarında kullanılacak olan yeni ekipmanları test etmek. Bu cihazların arasında, yakıtta yüzde 90 tasarruf sağlayacak Xenon gazı kullanan bir ateşleme sistemi ve yol üzerindeki göktaşlarını ve yıldızları tespit ederek çevrelerinden dolaşmayı sağlayacak bir otomatik yönlendirme sistemi var.
Bitiş: Proje tamamlandı.
6-CASSINI:
Başlangıç: Ekim 1997
Durum: Temmuz 2004'teki Saturn'le olan randevusuna doğru yol alıyor.
Amaç: Saturn'ün yörüngesine oturarak, bu gezegenin manyetik alanını, aylarını ve halkasını incelemek.
Bitiş: 2008




7-HUYGENS:
Başlangıç: Ekim 1997
Durum: Saturn'ün ayı Titan'a gidiyor.
Amaç. Atmosferi dünyaya benzeyen Titan'ı araştırmak.
Bitiş: Temmuz 2004





8-NEAR:
Başlangıç: Şubat 1996
Durum: 12 Şubat 2001'de bir göktaşına inen ilk uzay aracı oldu.
Amaç: Eros göktaşından resimler yollamak.
Bitiş: Proje tamamlandı.





9-MARS GLOBAL SURVEYOR:
Başlangıç: Kasım 1996
Durum: Mars yörüngesinde turluyarak, gezegenin haritasını çıkartacak resimler yolluyor.
Amaç: Mars yüzeyinin yüksek resolüsyonlu resimlerini çekmek.
Bitiş: Yörüngeden çıkınca.




10-SOHO:
Başlangıç: Aralık 1995
Durum: Her iki güneş kutbunu ziyaret etmiş bulunuyor. Güneşten muhteşem fotoğraflar gönderiyor.
Amaç: Güneşi ve güneş fırtınalarını incelemek.
Bitiş: Mart 2003




11-ULYSSES:
Başlangıç: Ekim 1990
Durum: Her iki güneş kutbundan birkez geçti.
Amaç: Güneşin kutuplarının üst ve altındaki uzayı ve güneş fırtınalarını araştırmak.
Bitiş: Proje tamamlandı.





12-GALILEO:
Başlangıç: Ekim 1989
Durum: Şu anda Jupiter'in yörüngesinde.
Amaç: Jupiter ve aylarını araştırmak. Hali hazırda, dayanması tasarlandığı radyasyonun üç katını almış bulunuyor.
Bitiş: Ağustos 2003'te Jupiter'e çakılarak.




13-VOYAGER 1&2
Başlangıç: Ağustos ve Eylül 1977
Durum: Güneş sisteminin ucunda.
Amaç: 16 gün arayla fırlatılan araçlar, güneş sisteminin en dışındaki gezegenleri inceliyor. Jupiter (1979), Saturn (1980-81), Uranus (1986) ve Neptün ( 1989)'den bilgi yolladılar. Voyager1 şu anda güneşten en uzak insan yapımı obje durumunda.
Bitiş: Haberleşme kesilince.


14-PIONEER 10:
Başlangıç: Mart 1972
Durum: Güneş sisteminin dışına, Voyager'in aksi yönünde devam ediyor.
Amaç: Jupiter'i inceledikten sonra, güneş sisteminin dışına çıkmak. ıçinde güneş sistemi ve insanları tasvir eden plaket taşıyor.
Bitiş: En son Nisan 2001'de bağlantı kurulabildi.



15-ıSTANBUL METROSU:
Başlangıç: 1992
Durum: 16 Eylül 2000 tarihinde Taksim-Levent arasındaki ilk kısım hizmete girdi. Başlangıçta vagonlarda yaşanan tenhalık, şu anda yerini işe gidiş ve dönüş saatlerindeki yoğunluk ve günün kalanında ideal bir doluluk oranına bıraktı.
Taksim-Yenikapı Hattı'nın Şişhane'ye kadar olan bölümünde tünel kazıları bitti. Fakat Haliç'ten Unkapanı'na metronun Galata ve Unkapanı Köprüsü arasında kurulacak üçüncü bir köprüyle geçirilmesi planlanıyor. Bunun için halen Anıtlar Yüksek Kurulu'nun izni bekleniyor.
Taksim - Yenikapı Metro Hattı'nın Şehzadebaşı ıstasyonu, Anıtlar Yüksek Kurulu'nun uyarısı üzerine, eski eserlere zarar vermeyecek şekilde revize edildi. Revize projesinin Anıtlar Kurulu onayladı. Büyükşehir Belediyesi, Müzeler Müdürlüğü ile protokol imzaladı ve yakında kontrollü kazıya başlayacak.
Yenikapı istasyonunda kamulaştırmayla ilgili sorun yaşanıyor. Anıtlar Yüksek Kurulu'ndan kamulaştırma kararı geçti. Yenikapı istasyonu çok kapsamlı olacak ve Hafif Raylı Sistem bu istasyonda Tüp Geçit ile Metro'ya bağlanacak. Kamulaştırma işlemi biter bitmez, Yenikapı istasyonunun inşaatına başlanacak.
Aksaray'daki Hafif Metro'nun Yenikapı istasyonuna bağlanma inşaatı üzerinde iki tane eski eser çıktı. Osmanlı ve Bizans dönemine ait iki eser bulundu ınşaat durdu. Anıtlar Yüksek Kurulu'nun kararı bekleniyor. Şişhane istasyonunda da kamulaştırmayla ilgili sorunlar var. Yüzeye çıkıp köprüye geçilecek noktada hem Şişhane, hem Unkapanı tarafında kamulaştırmalar devam ediyor. Değişen kamulaştırma yasası bu aşamada belediyenin işini zorlaştırıyor. Yeni kamulaştırma kanununa göre, kamulaştırmanın yapılabilmesi için mahkemenin net karar vermesi bekleniyor. Bu da kamulaştırma süresini uzatıyor.
Amaç: ıstanbul'u yüz yaşındaki bu çağdaş toplu taşıma sistemine kavuşturmak.
Bitiş: Kimse bilmiyor. ıstanbul Büyük Şehir Belediyesi'nin, diğer metro projeleri ve tüp geçitin tamamlanmış olacağı, Cumhuriyetin 100.yılı olan 2023'te, TOPLU TAŞIM SORUNU KALMAMIŞ bir ıstanbul hedefi var.

KAYNAKLAR: www.cnn.com ve www.ibb.gov.tr



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap


Copyright © 2002, Bilgin Elektronik Yayıncılık ve ıletişim A.Ş - Tüm hakları saklıdır
Bu sayfa Bilgin Elektronik Yayıncılık ve ıletişim A.Ş. ile
Yöre Elektronik Yayımcılık A.Ş. işbirliğiyle hazırlanmıştır.