kapat
02.02.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Özkan, kredi krizini çözdü

Hafta başında yapılan Bakanlar Kurulu'nda Başbakan Yardımcısı Hüsamettin Özkan'ın Hazine bürokratlarına kızarak "halletmiyorlarsa istifa etsinler" diye çıkışması üzerine Ankara-İstanbul demiryolunun rehabilitasyonu için kullanılacak İspanya kredisiyle ilgili sorun çözüldü. Hazine Müsteşarlığı toplam 410 milyon dolarlık kredinin kullanımı konusunda İspanya tarafı ile mutabakata vardı.
Geçen Pazartesi günü yapılan Bakanlar Kurulu Toplantısı'nda Ulaştırma Bakanı Oktay Vural, İstanbul Tüp Geçit ve Ankara-İstanbul Demiryolunun Rehabilitasyon Projeleri hakkında bilgi vermişti. Bu sırada Başbakan Bülent Ecevit "Bir İspanya kredisi vardı. Bu projenin bir parçası değil miydi? Ne oldu?" diye sormuştu. Vural'ın, "Hazine, yeni bir kredi paketi önerisi sunulmasını istiyor. İspanya tarafı ise daha önce anlaşmaya bağlanmış bir kredinin onay beklediğini düşünüyor. Yeni bir prosedür işletmiyor" demesi üzerine Özkan sinirlenmişti. Özkan, "Ben, o işin bittiğini sanıyordum. Gerçekten üzüldüm. Her iki ülkenin başbakanlarının siyasi iradesi olan bir konu. Ülke yararına olan bir konuya bürokratlar direnemez. Ya bu iş Pazartesi gününe kadar çözülür ya da o bürokrat boş kağıda imzasını atarak gönderir" diye çıkışmıştı.

Bakanlar Kurulu'ndaki bu çıkışın ardından Hazine Müsteşarlığı sorunun çözümünü hızlandırdı. Hazine yetkilileri kredi paketinin aslında demiryolu projesi için oluşturulmadığını, İspanyollar'ın daha önce belirlediği 4 projeden vazgeçilerek bu kaynağın Ulaştırma Bakanlığı projelerine kanalize edileceğini bildirdiler. İspanyol kredisi 10 yılı geri ödemesiz 36 yıl vadeli ve binde 8 faizli olacak.

İstanbul Tüp Geçit ve Ankara-İstanbul Demiryo-lu'nun Rehabilitasyon Projesi 2.5 milyar dolara çıkarken, bu rakamın 800 milyon doları tüp geçit için harcanacak. 2007 yılında devreye girecek tüp geçit projesinin tamamlanmasıyla saatte 100 bin kişi taşınabileceği, bu sayede 2050 yılına kadar 3. bir boğaz köprüsüne ihtiyaç olmadığı belirtiliyor.

Okan MÜDERRİSOĞLU



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
PARLAMENTO
DSP   130
MHP   127
ANAP   79
DYP   85
AKP   53
SP   48
BAĞIMSIZ   16
BOŞ   12
TOPLAM   550

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır