kapat

17.07.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Restoranlarda 'sürat' dönemi
Microsaray'ın otel ve restoranlara yönelik bilgisayarlı adisyon ve kontrol sistemleri, hızı artırırken hatadan doğan maliyeti 0'a indiriyor.

Teknoloji dünyasındaki değişim ve gelişim, restoran ve otellere kadar girdi. "Sürat" ve "0 hatanın" önemli olduğu bugünün dünyasında, artık adisyonlar bile farklı alınıyor. Ya da sabahın bir vakti kaldığınız otelin komisi minibarı saymak için odaya girmiyor. Garsonlar ellerinde kağıt-kalemle değil, hata oranını 0'a indiren ve anında mutfakla koordinasyona geçip sürati artıran elektronik cihazlarla adisyon alıyor. İşte Microsaray, bu yepyeni teknolojinin Türkiye pazarına girmesini sağlayan şirket. 1986 yılından beri Türkiye'nin teknolojik kolaylıkları tanımasına önayak olan Microsaray'ın Genel Müdürü Fırat Ertan ile bugünün dünyası üzerine konuştuk.

Mikrosaray'ın uyguladığı teknoloji hedef kitlesine neler kazandırıyor?

Bizim kullandığımız satış noktası sistemleri sayesinde oteller ve restoranlar finansman açısından büyük kazanç sağlıyor. Otellerde kaçağın önüne geçiliyor ve süratin de etkisiyle satışlar artıyor. Bu da otel ve restoranları büyük maliyetlerden kurtarıyor.

Uyguladığınız sistemler restoranlardaki müşteriye ne sağlıyor?

200 restoran ve 100 otel olmak üzere toplam 300 müşterimiz var. Her zaman müşteri memnuyetini ölçmek için titiz araştırmalar yapıyoruz. Restorana ya da otele gelen müşteri, istediği yemeği, yanlışsız olarak alabiliyor. Hedef olarak 6 ayda bir müşteriyi geziyoruz.

Hedef kitlenize oteller de dahil olduğuna göre turizmdeki sıkıntı sizi de etkiledi mi?

Etkilenmedik desek yalan olur. Çünkü direkt olarak turizmin içindeyiz ve onlarda görülen rahatsızlık bizi ister istemez etkiliyor. Bu yıldan artık büyük bir beklentimiz yok. O nedenle şimdiden gelecek yılın planlarını yapmaya başladık.

Mikrosaray'ı pazarda öne çıkaran özellikleri neler?

Mikrosaray'ın en büyük gücü müşterilerine verdiği destekten alıyor. 365 gün ve 24 saat destek verebiliyoruz. Bu da müşterilerimizin memenun kalmasını sağlıyor. Tabii bir de Micros'un dünya çapında yüzde 20'lik bir pazara sahip olması bizim piyasada öne çıkamamızı sağlıyor.

Pazardaki payınız ne durumda? Bundan sonraki adımınız ne olacak?

Pazar payımız restoran ve otellere göre değişiyor. Restoranlardaki payımız yüzde 50, otellerde ise yüzde 30. Bizim amacımız bunu dengelemek. Mikrosaray'ın ana hedeflerini müşteri memnuniyeti ve teknolojiyi yakından izlemek oluşturuyor. Önümüzdeki günlerde en büyük hedefimiz ise gezici servisler oluşturmak.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır