kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Mayıs 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Dış hatlar terminali 29 Ekim'de açılıyor

AA
Giriş Saati : 04.05.2009 15:13
Güncelleme : 04.05.2009 22:43
Yeni Haber
İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Uluslararası Havalimanının işletme hakkının devir alan İSG'nin Üst Yöneticisi (CEO) Gökhan Buğday, 29 ekimde açılması planlanan dış hatlar terminalinin inşaasının yüzde 60'ının tamamlandığını bildirdi.

Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan ve İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanında mevcut terminallerin işletme hakkını 1 Mayıs 2008'de devralan İSG'nin birinci yılı dolayısıyla inşaat alanında düzenlenen basın toplantısında konuşan Gökhan Buğday, havalimanının mevcut terminallerinin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonlarını ve havalimanı oteli ile CIP-VIP tesislerinin 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon avro karşılığında devraldıklarını hatırlattı.

Buğday, 1 Mayıs 2007-1 Mayıs 2008 tarihleri arasında 3 milyon 948 bin 388 olan yolcu sayısını geçen bir yıl içinde yüzde 20 artırarak 4 milyon 728 bin 565'e yükselttiklerini kaydederek, uçuş noktalarına 14 yeni dış ve 2 yeni iç hat eklediklerini anlattı.

Hedeflerinin 2009 yılı içinde yolcu sayısını 5,5 milyonun üzerine çıkarmak olduğunu ifade eden Buğday, şu anda havalimanından 42 havayolu ile 65 noktaya uçuş gerçekleştirdiklerini de ifade etti.

Yeni dış hatlar terminali ve ekleri projesinin çevre dostu ve uluslararası normlarda tasarlandığını belirten Buğday, terminal inşası için 336 milyon avro proje finansmanı kredisi sağladıklarını anımsattı.

''Havalimanının yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkaracak olan yeni dış hatlar terminali ve eklerini 29 Ekim 2009 tarihinde hizmete almaya planlıyoruz. Terminal inşasının yüzde 60'ını tamamlamış bulunuyoruz'' diyen Buğday, otel inşasının yüzde 20'sini, VIP tesisinin yüzde 45'ini, yakıt hidrant alanı, ilave apron, viyadük ve yolların inşasının yüzde 60'ını tamamladıklarını, mevcut içhatlar terminal binasına ek bina da yaptıklarını kaydetti.

Buğday, dış hatlar terminalini 29 ekimde bitirebilmek için 30 aylık projeyi 18 aya çektiklerini, bunun için betonarme olan projeyi çeliğe çevirdiklerini de ifade etti.

Havalimanını uzun menzilli uçuşlara açmak istediklerini de dile getiren Buğday, yakın zamanda Paris, Roma ve Sofya gibi hatları da bünyelerine katmak istediklerini söyledi.

Küresel ekonomik krizin bütün şirketleri olduğu gibi kendilerini de düşündürdüğünü anlatan Buğday, havacılık sektörüne de krizin etkilerinin büyük olduğunu, daralan ekonomide, daralan bütçelerle insanların uçakla yolculuk yapmadığını da kaydetti.

Şirket olarak ihaleyi 3 yıl, dış hatlar terminali için aldıkları krediyi de 5 yıl geri ödemesiz almalarının avantaj olduğuna işaret eden Buğday, krizden kaynaklanan sıkıntının kısa sürede sona ereceğini, havalimanının büyümeye devam edeceğini düşündüklerini belirtti.

Dış hatlar terminalinin 7,5 şiddetindeki bir depremden sonra işletmeye devam edecek şekilde inşa edildiğini de anlatan Buğday, bunun, 1 milyon avro üzerinde ekstra yatırım maliyeti olduğunu da söyledi.

SABİHA GÖKÇEN BÜYÜDÜ
İSG Yönetim Kurulu Üyesi ve Limak Holding temsilcisi Murat Dedeoğlu da ihaleyi aldıkları dönemle bu yılı karşılaştırdıklarında küresel ekonomik kriz nedeniyle farklı bir döneme girdiklerini belirterek, 1 milyar 932 milyon avro karşılığında ihaleyi aldıklarını ve hemen ardından küçülen havacılık sektörüyle karşı karşıya kaldıklarını dile getirdi.

Bu dönemde sıkıntıları aşmak için büyük gayret gösterdiklerini de ifade eden Dedeoğlu, Türkiye'de hava trafiğinde genelde azalma yaşanırken, Sabiha Gökçen'de ise yolcu sayısında yüzde 20 artış yaşandığını belirtti.

Dedeoğlu, küresel kriz döneminin ortaklar adına da düşündürücü olduğuna vurgu yaparak, ''Bir büyük avantajımız oldu. Biz krediyi küresel krizden önce almıştık. Bankalar da bizi yarı yolda bırakmadı'' diye konuştu.

Yolcu artışının hızla devam edeceğine inandıklarını da kaydeden Dedeoğlu, ''Global havacılık ufalırken, belli havaalanları küçülürken Sabiha Gökçen Havalimanın yolcu artışının yüzde 20 olması verdiğimiz kararın doğru olduğunu gösteriyor'' dedi.

LGM adıyla bağımsız bir şirket kurduklarını ve bu şirketin havalimanındaki otelinin işletmesinin yanı sıra yiyecek hizmetleri gibi alanlarda da faaliyet göstereceğini anlatan Dedeoğlu, havalimanının kendileri için güzel bir yatırım olduğunu kaydetti.