kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
24 Nisan 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Rusya'ya taşıma durdu

ANKA
Giriş Saati : 24.04.2009 18:26
Güncelleme : 24.04.2009 19:47
Yeni Haber
Rusya'nın, Türk karayolu taşımacılarına hak edilen geçiş belgelerini vermemesi ihracatı tıkamaya başladı.

Geçiş belgesi alınamaması nedeni ile Rusya'ya yapılan karayolu taşımaları 20 Mart 2009 tarihinden itibaren tamamen durduğu bildirildi. Bugün itibari ile ihraç malı taşıyan 400'den fazla Türk aracı Rusya'ya gitmek için limanlarda beklemeye başladı. Sorunun giderek büyüdüğüne ve ihracatı tıkadığına dikkat çeken nakliyeciler, hükümetin bir an önce devreye girmesini bekliyor.

Rusya ile uzun zamandır süren bürokratik ve teknik çalışmaların başarılı olamadığını açıklayan Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, hükümetin soruna acil olarak sahip çıkması gerektiğini söyledi. Bugüne kadar yapılan bürokratik ve teknik çalışmaların sonuçsuz kaldığına dikkat çeken Dinçşahin, "Bürokratik düzeyde çözümlenemiyor. Artık siyasi otoritenin acilen devreye girmesini bekliyoruz. İhracatın da önünü tıkadığı için, sorun sadece taşımacıların sorunu değil, ülkenin sorunu olarak görülmelidir" dedi.

RUSYA YAPILAN ANLAŞMALARI HİÇE SAYIYOR

Rusya tarafının, daha önce yapılan tüm anlaşma ve protokolleri hiçe sayarak, 2001 yılından bu yana başarıyla uygulanmakta olan "Bonus Sistemi"ni de uygulamadan kaldırdığını söyleyen Dinçşahin, "Dolayısı ile artık Rusya ne geçiş belgesi, ne de hak edilmiş "Bonus geçiş belgesi" veriyor. Bu uygulamanın, güven bunalımı yaratıyor. Yaşanan bu sorun, iki ülke taşımacılarına da pazar kaybettiriyor. Rusya ve Türkiye pazarından, üçüncü ülkelerin taşımacıları daha fazla pay almaya başladı. Rusya, Türk taşımacılara engel çıkarırken, bundan üçüncü ülkeler yararlanıyor" dedi.

Oysa 2001 yılından beri uygulanan sistem sayesinde iki ülkenin taşımacılık sektörleri de başarılı sonuçlar elde ettiğine dikkat çeken Dinçşahin, 2001'de 10 bin sefer seviyesinde olan Türk araçların taşıma sayısının, 2008 yılı itibari ile 18 bin seviyesine ulaştığını bildirdi. Rus taşımacıların sefer sayısının da aynı dönemde 11 kat artarak, 300 seferden, 3 bin 200'e çıktığına dikkat çeken Dinçşahin, "Ancak son zamanlarda, bütün anlaşmaları yok sayarak, Rusya'nın yarattığı sorunlar nedeniyle, Ocak-Mart döneminde Türkiye pazarında Moldova başta olmak üzere üçüncü ülke araçlarının taşıma payları artış gösterdi. Ocak ayında yabancıların taşıma payı yüzde 23 iken, mart ayında yabancı payı yaklaşık yüzde 88'lik artışla yüzde 41'e çıktı. Türkiye'nin Rusya'ya yönelik taşımaları ise 2008 Ocak-Mart döneminde 3 bin 303 iken, yüzde 44 düşüşle 2009'un aynı döneminde bin 854'e geriledi" dedi.