Underground müzikseverlerin yakından tanıdığı dört isim ilk albümleriyle yeraltından yeryüzüne çıktı. Gren adlı grupta Okan Bayülgen'in programı Disko Kralı'nın 'çılgın' bas gitaristi Murat Çopur da var..
İstanbullu underground müzikseverlerin çok iyi bildiği isimler onlar. 2003 yılında bir araya geldiler. Hem onlar hem hayranları sabırla beklediler albüm hayallerinin gerçekleşmesini. NokiaSupersound yarışmasında 484 aday arasından finale kalmaları, onları bu hayale bir adım daha yaklaştırdı. Ve işte sonunda beklediklerine değecek bir albümleri oldu. Müzikal altyapı çok güçlü. Bir sene süren albüm kayıtlarının ardından parçalar Birleşik Krallık'ta, Garbage ve Foo Fighters gibi gruplarla da çalışan Chris Sheldon tarafından mikslenmiş. Her şeye çok özen gösteriyorlar. Vokalistleri Nedim Zakuto için ekşisözlükteki yazdığı gibi "Yok böyle bir ses" denebilir. Bas gitaristleriyse Anima ve Disko Kralı'ndan herkesin tanıdığı Murat Çopur. Gitarda Hakan Şeremetoğlu, davuldaysa Can Karamustafaoğlu var. Gerek albüm kapakları, gerek şarkı sözleri ve gerekse müzik piyasasına getirdikleri yeni nefesle adlarından çok sözettirecekleri şüphesiz. İstanbul, İzmir, Ankara, Bodrum gibi farklı yerlerde Mor ve Ötesi'nin ön grubu olarak sahneye çıkan Gren'in birçok parçasında yine Mor ve Ötesi'nden tanıdığımız Harun Tekin ve Kerem Özyeğen'in geri vokallerde katkısı bulunuyor.
- Grubun ismi nerden geliyor, kim buldu bu ismi?
- Davulcumuz Can'ın önerisiydi. Grup ismi aramak, bulmak oldukça sancılı bir süreçtir ama Can, Gren önerisiyle gelince hepimiz çok beğendik. Can'ın fotoğrafla çok ilgilendiği bir dönemdi. Bildiğiniz gibi Gren bir fotoğrafçılık terimi.
- Albümünüzün ismi yok. Neden isimsiz çıkarmayı tercih ettiniz?
- Albümümüzün kapak fotoğrafının çok açık ve güçlü bir söylemi var ve söylemek istediğimiz her şeyi net açıklıyor. O fotoğrafın üstüne bir söz, bir cümle yazılmasını tercih etmedik.
- Kim çekti albüm fotoğrafınızı?
- Yağmur Kızılok. Çok iyi bir iş çıkardı ama fikir Gren'e ait. Bizimle ilgili her işte albüm kapağı fotoğrafı olsun, tasarımı olsun ister istemez karışıyoruz çünkü bizi iyi anlatması gerekiyor. Müziğimizin, sözlerin ve bizi ifade eden görsellerin bir bütünlük içinde olması önemli.
MÜZİĞİMİZ HATIRLANSIN YETER
- Çıkış parçanız Sen, albümünüzdeki diğer parçalara göre daha yumuşak. Bu, stratejik bir karar mı?
- Sen'in frekansı albümün geneline göre daha düşük olduğu için insanlardan böyle bir tepki alıyoruz ama içerik ve bizim için ifade ettikleri açısından, albüm içerisinde en değer verdiğimiz parçalardan biri.
- Sahne performansınızda seyirciyi şaşırtacak mısınız?
- İlla ki seyirciyi şaşırtalım diye bir derdimiz yok. Bizim için öncelikli olan, sahnede müzik yapmak. Sahne tiyatro değil, maskeli balo değil. Kıyafetlerimizin veya sahne üzerindeki şovun müziğimizin önüne geçmesini tercih etmiyoruz. Ayrıca tüm parçaların sahne gösterisiyle uyumlu olmasını önemsiyoruz. Bu duruma Kiss grubu örnek verilebilir. Çoğu insan adamların yaptığı müziği hatırlamaz ama yüzlerine yaptığı makyajı herkes hemen hatırlar. Biz müziğimiz hatırlansın isteriz. Biz genelde konsepti müziğimizi desteklemek amacıyla kullanıyoruz.
- Gerek müziğinizde gerek sözlerinizde, dinlediğiniz gruplar dışında nelerden etkileniyorsunuz?
- İstanbul'da yaşamaktan, günlük hayattan, çevremizden...
- Zen, Kabala gibi bazı Doğu felsefelerinden etkilenip albüm yapılıyor. Sizin albümünüzde böyle bir alt metin var mı?
- Gren'in müzik yapmasındaki çıkış noktası sadece müzik yapmak. Düşünsel bir yapıya oturtmak ikinci aşama. Bir ideoloji veya inanış, müziğin çıkış noktası değil, sadece müziğin üzerine oturtulacak bir zemin olarak düşünülebilir.
Yayın tarihi: 19 Nisan 2009, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/19/pz/haber,F57E4F12D80447EA978AE141394F00A3.html
Tüm hakları saklıdır.