kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Türkiye'de saç boyası pazarı 133 milyon

SİNAN ÖZEDİNCİK
SİNAN ÖZEDİNCİK
14.03.2009
İLİŞKİLİ HABERLER
Türkiye'de saç boyası pazarı 133 milyon
* Kozmetik sektöründeki hareketlenme ne? Krizden en çok etkilenmeyen sektör kozmetik sektörü. Kozmetiğe bu kadar ağırlık verilmesinin nedeni, büyüyen bir alan olduğundan... Dünyada 200 milyar dolarlık bir cirosu olan bir sektör, büyümeye de devam eden bir sektör. Şu anda birçok şirketin önceliği haline geldi.

* Güzellik ürünleri etkilendi mi? Kendi kategorilerimiz içinde hızlı tüketimde daha çok temizlik ürünleri, daha az etkilenen de güzellik ürünleri oluyor. Bu kadar kriz ortamında kadınlarımızı hala kendine bakmayı tercih ediyor. Yenilikler getirdikçe de piyasalar büyümeye devam ediyor. Bayanlar kuaföre gidemiyorlar ya da o seçimi yapmıyorlar. Şu anda gördüğümüz 6 ay öncesinin dönemine göre yüzde 25 oranında arttı.

* Kriz ortamında en çok hangi ürün satıyor? Krizden artı olarak etkilenen bir tek saç boyası var. Diğerleri de büyümeye devam ediyor ancak krizden dolayı büyümeleri yavaşlamış durumda.

* Hangi ürünler eksi yönde etkilendi? Kadınlar hiçbir şeyden vazgeçmiş durumda değiller. Güzellik kategorilerinde daralma görmedik. Şampuan yüzde 10'larda büyürken son yıllarda yüzde 2 oldu. Haftada 1-2 arasında kullanıyorlar. Şampuan özellikle kışın daha çok düşüyor. Diş fırçaları da aynen ortalama haftada bir buçuk kullanılıyor.

* Yeni ürünler çıkacak mı? Yenilik ana stratejilerimizden biridir. Son üç yıl içerisinde güzellik pazarında iki yeni marka lansmanı yaptık Olay ve Head&Shoulder... Bizde hiçbir şey durmuyor. Bizde olmayana yatırım yapmaya devam ediyoruz. Sürekli değerlendirdiğimiz şu anda yoğunlaştığımız ileriye yönelik çalışmalar yapmak ve büyümektir. 2009'a da yeniliklerle girdik.