- Uçuş güvenliği konusunda diğer ülkelere göre durumumuz nedir? - Uçuş emniyeti bu işin ruhudur, THY'nin en önem verdiği konu da budur. İşin içinden geldiğim için söylüyorum; uçakların bakımı yüzünden çok fazla sorun çıkmaz. Emniyet, uçucu ekibin, kokpit ekibinin davranışlarıyla ilişkilidir. Talimatımız şudur bizim; hava şartları kötüyse, buzlanma varsa, şu varsa bu varsa, inme, pas geç. Her zaman bir alternatif havaalanı vardır. Bir ameliyathane işletmek kadar hesap kitap yaparak işletiyoruz bu kurumu. Şunu söylemem lazım; uçuş emniyetinde THY beş yıldızdır. Star Alliance'a üyeyiz, onların standartları neyse onu sağlıyoruz. - Sarhoş pilot olayları? - Aynı gün atıyoruz! Havacılık emniyetindeki tabulara kimse dokunamaz. - Nedir o tabular? - Uçuş ekibinin bırakın alkolle ilgisini, istirahatine bile önem veriyoruz. Altı ayda teste alır, muayene ve tedavi ederiz. Havacılıkta emniyet için harcanan paranın haddi hesabı yoktur. En iyi uçağımız Boeing 737, diyelim ki değeri 40-50 milyon dolardır. Sadece metal bir ağırlık olarak düşünün, 2-3 milyon dolar etmez. Bu parayı niye veriyoruz? Uçuş emniyetine, yedek servis sistemlerine, motoruna... Radarları vardır, pilotlar asla onu kötü hava şartlarının içine sokmaz. Kaza niye oldu sorusunun cevabı da yoktur. 1.5 milyonda bir seferde kaza oluyor dünya ortalamasına göre, Türkiye ortalaması çok daha iyidir.
Yayın tarihi: 22 Şubat 2009, Pazar Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/02/22/pz/haber,046F8140455247788FC2865A935D1FA2.html Tüm hakları saklıdır.