kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Şubat 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Angelina Jolie'nin film boyunca giydiği kıyafetler, 1920'leri iyi tanımlayan parçalar. Portföy çantalara, 'clochet' şapkalara, eldivenlere ve elbiselere ilgi de yoğun.

'Sahtekâr' modası

YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
30.01.2009
Angelina Jolie, Oscar adayı olduğu Sahtekâr'daki rolüne adapte olmasının en önemli nedeni olarak, 1920'lerin kostümlerini gösteriyor. Film boyunca dönemin kürklü mantoları, düşük belli elbiseleri, eldivenler ve broşlar karşımıza çıkıyor..
Kostüm filmi vezir de eder, rezil de... Kötü kıyafetler izleyicinin dikkatini dağıtır, senaryonun inandırıcılığını azaltır. İyi seçimler ise hem karakter gelişimine yardımcı olur, hem oyuncuların rolleriyle bütünleşmesine olanak sağlar hem de performansı artırır. Angelina Jolie de kostümlerin, bu hafta vizyona giren ve en iyi aktris dalında Oscar adayı olduğu The Changeling (Sahtekâr) filmindeki rolüyle özdeşleşmesini sağladığını söylüyor.

İMİTASYON KÜRK KULLANILDI
1920'lerin sonunda, Los Angeles'da geçen ve bir annenin kaybolan çocuğunu bulmak için verdiği savaşı anlatan Sahtekâr'ın gardırobu, neredeyse dönemin tüm kostüm özelliklerini ve detaylarını yansıtıyor. Zamanın ağırbaşlı kadını, Jolie'nin canlandırdığı Christine Collins karakterinde kürklü mantolar, Bob modeli saçlar, cloche denilen çan şeklindeki şapkalar, düşük belli elbiseler, eldivenler, broşlar ve kıpkırmızı bir rujla hayat buluyor. Jolie'yi her sahnede şapkalı görüyoruz; dönemin kadınları gibi evden asla şapkasız çıkmıyor. Çalışan, orta sınıf bir kadın olarak çok kıyafeti yok; aynı kostümü özellikle de manto, şapka ve bluzlarını film boyunca birkaç kez üst üste giydiğine tanık oluyoruz. Filmde ağırlıklı olarak kullanılan bir başka detay ise, 20'li yıllarda hayli popüler olan kürkler. O zamanlar (muhtemelen hayvanların nesli bugünkü kadar tükenmediğinden) kürk giymenin 'zenginlik' ifadesi veya statü simgesi sayılmadığının altını çizmek gerek ve tabii Sahtekâr'da kullanılan kürklerin hepsinin imitasyon olduğunun da...

TOPUKLULARLA PATEN
Sahtekâr'ın kostüm tasarımcısı, filmin yönetmeni Eastwood'un daha önce de birçok kez beraber çalıştığı, Deborah Hopper. Hopper, gerçek bir olayı anlatan filmin gardırobu için tarihçilerle röportajlar yapmış ve arşivlere dalmış. Kostümleri vintage mağazalarından temin eden ve bu uğurda bütün Amerika'yı dolaşan Hopper, "Vintage kıyafet bulmak çok zor bir iş. Çünkü eski dönemlere gittikçe kıyafetlerin dayanıklılığı azalıyor. Kumaşlar parçalanıyor," diyor. Kıpkırmızı rujunu dudağından eksik etmeyen Jolie'nin patenleri de yeni eğilimlere gebe. Filmde patenlerini topuklu Mary Jane modeli ayakkabılarla giyen Jolie, "Yüksek topuklarla paten kaymak, kariyerim boyunca yaptığım en komik şeydi," yorumunu yapıyor. Ve Sahtekâr, kostüm dalında Oscar adayı olmasa bile izleyenleri soluğu vintage mağazalarında almaya zorluyor.
Haberin fotoğrafları