kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Şubat 2009, Cuma
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Gençler yazın giydikleri elbiseleri artık kış aylarında da kullanıyor.

Gençler artık 'düzgün' giyiniyor

YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
01.01.2009
Gençleri etkileyen yeni bir trend var: 'Urban smart'. Bu trend sayesinde, gençler artık aşırı şık veya spor kıyafetlerden kaçınarak yaşlarına uygun giyinmeyi tercih ediyor..
FTS 64, Mudo'nun genç giyinen ve genç hissedenler için 2005 yılında kurduğu markası. Şehirli gençlere ve spor giyinmeyi sevenlere, günlük ve hafta sonu için giyim çözümleri sunan markanın asıl ilham kaynağı ise yurtdışındaki kolej hayatı. Bu nedenle de koleksiyonlarında her sezon yoğun miktarda lacivert, bordo, beyaz ve yeşil tonlarına rastlamak mümkün. Amerikan kolej hayatından etkilenen FTS 64'ün bir rugby koleksiyonu olmasına da şaşırmamak lazım bu nedenle. Popüler kültürün içinde yer almaya önem veren marka, Kadıköy Rugby takımının da sponsoru aynı zamanda. FTS 64'ün marka müdürü Begüm Gülfidanlı, gençlik trendlerini anlattı.

- Türk gençleri kargo pantolon ve sweatshirt ağırlıklı mı giyiniyor?
- Evet. Çünkü yeni nesil için en önemli şey rahatlık. Çünkü bu gençler ofis ortamlarında iş yapmayı sevmiyorlar. Mümkün olduğu kadar özgür yaşamak, özgür çalışmak istiyorlar. Çoğu şirket de artık buna olanak sağlıyor. Sağlayamalanlar da iş saatleri dışında rahat giyiniyor.

- Deneysel giyindiklerini söyleyemeyiz yani...
- 'Urban smart' denilen trend, bunu gerektiriyor.
20'li yaş sonrası gençlerin yarattığı bir akım bu.
Öncelikle düzgün görüneceksin. Gittiğin hiçbir ortamda aşırı şık veya aşırı spor kalmadan, tam arasında, kendi yaşına uygun görüneceksin.
Kıyafetlerin her yere uygun olacak. Bunun için eski spor ayakkabılar gitti, yerine gece de giyilebilen deri modellere rağbet arttı. Mesela jean; akşam da sabah da kullanılabilir. Polo yaka tişört modasının nedeni de bu. Ayrıca gençler artık yazın giydikleri şeyleri, kışın da giyiyorlar. Global ısınmadan da dolayı kalın kazaklar, paltolar, bereler kullanılmıyor çok fazla. Onun yerine bir tişört, üzerine hırka ya da sweatshirt, altına modaya göre bir pantolon, üzerlerine de bir mont alıp çıkıyorlar.

- Yurtdışı kaynaklı trendleri de takip ediyor musunuz?
- Tabii. Fuarlara katılıyoruz, trend raporlarını takip ediyoruz. Ama özellkle sokak modası sitelerine bakıyoruz. Bir de dergileri. Wired, dünyanın nereye gittiğine bakmak için en yakından incelediğimiz dergi. Rahat ve spor giyimin çıkış noktası olduğu için daha çok Amerika'da neler olup bittiğiyle ilgileniyoruz.

- Bir gençlik markası olarak popüler kültüre de çok yakın duruyorsunuz.
- Öyle olması şart. Müzik mesela, çok önemli bizim için. Markanın kuruluşunda baskılarımız rock ve metal ağırlıklıyken, şimdilerde gayet romantik bir çizgiye kaymaya başladık. Sloganlı tişört modası hep var gençler için ama bu sloganların söylemi yumuşadı yıllar içinde. Sonra spor da aynı derecede önemli. Bunun için "FTS 64, insan olsa hangi sporu yapardı?" diye düşündük ve rugby'yi kendimize yakın bulduk.

- Rugby Türk gençliğine yakın bir spor mu?
- Türkiye'de rugby ile ilgilenen bayağı insan var.
Bırakın yurtdışında bizi temsil eden, Avrupa dördüncülüğüne kadar yükselen takımları, bir rugby ligi bile var.
Haberin fotoğrafları