İLGİ BÜYÜKTÜ... Amerikan futbolu için harcanan reklam parası, bu spora duyulan ilginin de açık bir göstergesi.
Super Bowl için reklam çılgınlığı
ABD'de yılın spor olayı olarak adlandırılan NFL finali, yayıncı kuruluşa tam 206 milyon $ gelir kazandırdı..
Amerikan Profesyonel Futbol Ligi'nin (NFL) finali Super Bowl tam bir reklam çılgınlığına sahne oldu. Pittsburgh'un bitime 25 saniye kala touchdown ile bulduğu sayılarla Arizona'yı 27-23 yenip, şampiyon olduğu final maçının oynandığı gün yayıncı kuruluş 261 milyon $'lık reklam topladı. Bunun 206 milyon $'ı ise Super Bowl'a aitti. NBC Televizyonu, final için 30 saniyelik toplam 69 reklam spotunu, 2.5-3 milyon $ arası değişen fiyatlarla 2008'in Eylül ayında satışa sunduğunda, yüzde 80'i anında satıldı.
KRİZ ETKİLEDİ!
Kalan yüzde 20'lik bölümün satışı ise ekonomik kriz nedeniyle zaman aldı. Ancak cumartesi günü son iki spotu da satmayı başaran NBC Televizyonu böylece, 206 milyon dolarlık bir parayı da kasasına koydu.
Yayın tarihi: 3 Şubat 2009, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/02/03//haber,31936FBDD695441FB8B47AD38ADA05A3.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.