İstanbul'daki araştırmada, 37 bin 34 öğrencinin anne babasının ayrı olduğu saptandı. Sorunlu çocuklara ve ailelerine terapi uygulanacak..
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü'nün okullarda yaptığı araştırma, boşanmış aile çocuklarının büyük sorunlar yaşadığını ve başarısız olduğunu ortaya çıkardı. Milli Eğitim Bakanlığı, üniversiteler ve bilim adamlarının işbirliğiyle sorunun çözülmesi için harekete geçti. Proje için İstanbul 'pilot bölge' seçildi. İstanbul'daki ilköğretim okullarında yapılan araştırmalarda 37 bin 34 öğrencinin boşanmış aile çocuğu olduğu ve bu çoçcukların yüzde 85'inde uykusuzluk, şiddet, sürekli hayal kurma, davranış bozukluğu ve ders başarısızlığı saptandı. Boşanmanın toplumun temellerini sarsacak bir olgu olduğunu ve çocukların bu durumdan fazlasıyla etkilendiğini söyleyen sosyolog ve eğitimciler, "Anne-baba ayrılığı, çocuğun gelişiminde ve yaşamı boyunda büyük ruhsal bunalımlara girmesine sebep oluyor" diyor. İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer, "Boşanma ile sorunlar bitmiyor. Aileler ekonomik yönden sarsılıyorlar. Çocukların bakımı sorun oluyor. Öğrencinin eğitimi deyim yerindeyse felç oluyor" dedi. Projeyi koordine eden İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Güner Ergenç, Türkiye'de ilk defa uygulanacak olan çalışmanın detaylarını şu şekilde açıkladı: "İstanbul'da bulunan bin 900 rehber öğretmen ve yönetici, uzmanlar eşliğinde kursa alındı. Terapiler, okulların 6.7.8 ve 9'uncu sınıflarında, 6 kişilik gruplar halinde, sessiz bir ortamda ve yuvarlak masa etrafında yapılacak. Öğrencilerden mutlu aile tabloları çizmeleri istenecek. Terapilere öğrencilerin yanı sıra aileler de alınacak."