Giriş Saati : 28.01.2009 12:19 Güncelleme : 28.01.2009 21:15
Türk Oyun Geliştiricileri, ''Global Game Jam-Yenilikçi Oyun Üretme Dünya Maratonu (GGJ)'' ile internet ortamında diğer ülkelerdeki meslektaşlarıyla buluşacak ve 48 saatte Türkiye için ''yenilikçi oyun'' üretecek.
GGJ etkinliği, 14 farklı saat dilimini kapsayan 22 ülkeden toplam bin 750 oyun geliştiricisinin katılımıyla 30 Ocakta başlıyor. Dünyada ilk defa global olarak düzenlenecek, Türkiye'nin de ilk defa katılacağı etkinliğin Türkiye ayağına, ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (METUTECH-ATOM) ev sahipliği yapacak.
Profesyonel ve amatör tüm oyun geliştiricilerin bulunacağı ve katılımcıların, aynı anda sisteme girip, 48 saat içinde eğlenceli oyunlar tasarlayacağı etkinlikte, farklı ülkelerden üreticiler, yaratıcılıklarını ve pratik zekalarını sergileyecek.
Etkinlikte, diğer ülkelerdeki meslektaşlarıyla bağlantıya geçme imkanına kavuşacak Türk dijital oyun tasarımcıları da Türkiye için yeni bir oyun üretme yarışına girecek.
TÜRKİYE'Yİ TEMSİL EDECEK OYUN... Buna göre, etkinliğin ilk gününde, hem katılımcılara hem de oyunseverlere yönelik oyun geliştirme oturumları düzenlenecek ve Türkiye'ye oyun geliştirirken temel alınacak konu katılımcılara iletilecek. Daha sonra takımların kurulmasıyla 48 saatlik zorlu maratona başlanacak.
Etkinlikte, Türkiye'de de METUTECH-ATOM içerisinde sunulan teknik imkanlarla PC, mobil uygulama, web tabanlı olmak üzere istedikleri platformda internet üzerinden oyun geliştirmekte özgür olacak Türk oyuncular, 4-5 kişilik gruplarla verilen yerel temaya göre ayrı ayrı oyunlar tasarlayacak.
Etkinliğin Türkiye ayağında, Türkiye'yi temsil edecek oyun, jüri tarafından 1 Şubat Pazar günü saat 17.00'de açıklanacak. Türkiye finalisti olacak oyun, ABD'nin San Francisco kentinde gerçekleşecek ''Game Developers Conference 2009'' sırasında International Game Developers Association-Uluslararası Oyun Geliştiricileri Birliği tarafından sergilenecek.
''İLK DEFA EŞ ZAMANLI YAPILIYOR'' Konuyla ilgili AA muhabirinin sorularını yanıtlayan METUTECH-ATOM Kurumsal İlişkiler Sorumlusu Ferhan Özkan, etkinliğe çok sayıda başvuru olduğunu, bunun da Türkiye'de oyun geliştirme sektörünün yüksek potansiyelini yansıttığını söyledi.
Özkan, orijinal adıyla ''game jam'' olan yerel oyun geliştirme etkinliklerinin birçok ülkede yapıldığını ama ilk defa tüm dünya oyuncularının katılımıyla eş zamanlı olarak gerçekleştirildiğini bildirdi.
Etkinliklerin oyun geliştirme sektörünü hareketlendirdiğini ve yenilikçiliği geliştirdiğini ifade eden Özkan, ''Bu açıdan Türkiye'de böyle bir organizasyonun düzenlenmesi çok önemli. Çünkü burada geliştirilecek bazı oyunların uluslararası platformlarda duyulması ve özellikle bağımsız oyun geliştiricilerin yaratıcılıklarını dünya genelinde hayata geçirmesi gibi fırsatlar doğacak'' dedi.
Türkiye'de oyun sektörü bulunmadığına ve bu alandakilerin fikirlerini daha çok amatör olarak hayata geçirmeye çalıştığına dikkati çeken Özkan, şöyle devam etti:
''Türkiye'de oyun endüstrisi oluşumundan bahsedemediğimiz için oyun geliştiricilerimizin yaşadığı en büyük sıkıntılardan biri de ulusal veri bulma sıkıntısı. Bu durum oyun geliştiriciler arasında iletişim ve süreç aktarımı eksikliklerine de yol açtığından, endüstri oluşumunda öncelikli olarak yapılması gereken atılımlardan biri yerel ağımızın oluşturulması ve oyun sektörü rollerinin sektör temsilcileri tarafından da benimsenmesidir. Bu konuda, METUTECH-ATOM olarak, etkinliğe ilk dönem katılımcılarının gerçekleştirdiği çalışmalarla bir bilgi havuzu oluşturma çabasındayız. Ayrıca, GGJ Türkiye etkinliği, her türlü disiplinden ve farklı çalışma alanlarından gelen oyun geliştiricilerini bir araya getirerek yerel ağ kurulmasında önemli bir adım olacak.''
Bu etkinlikle yer almayı Türkiye'de oyun sektörü açısından ''ümit edici bir durum'' olarak nitelendiren Özkan, ''GGJ kapsamında en yüksek sayıda başvuru alan merkezlerden biri olabilmemiz, oyun geliştirme potansiyelimizi de bir kez daha pekiştirmiş oluyor. GGJ etkinliği, henüz bir oyun endüstrisi oluşmamış olan Türkiye'de oyun geliştiricilerinin kendilerini ve fikirlerini uluslararası platformlarda tanıtabilmesi için en önemli fırsat aslında'' diye konuştu.