kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Ocak 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Celal Çağlar

Avrupalı otoculara destek Türkiye'nin ihracatına yarar

25.01.2009
İhracatının büyük bölümünü gelişmiş ülkelere yapan Türkiye, Avrupa'da otomobile verilen destekten olumlu etkilenecek..
Oyak Çimento ve Otomotiv Grup Başkanı Celal Çağlar, Türk otomotiv sektörüne yönelik değerlendirmeler yaptı. Yaşanan krizden dünyada en fazla etkilenen sektörün otomotiv olduğunu söyleyen Çağlar, 2009 için tahmin yapmanın çok zor olduğuna değindi. Otomotiv pazarının bu yıl sonunda 400 bin adeti zor yakalayacağını öngören Çağlar, geçen yıl bir milyon 100 bin adet olan toplam üretimin ise 800 bin adeti geçemeyeceği tahminini yaptı.

'MÜHENDİSLİK ÜSSÜ OLMALIYIZ'
Avrupa'da otomotiv sektörüne yönelik desteklerin Türk otomotiv ihracatına olumlu yansıyacağını belirten Çağlar, "Avrupa'da otomotiv sektörüne yapılan destekler, ihracatının büyük bölümünü Avrupa ülkelerine yapan Türk otomotiv sektörüne olumlu yansıyacak. Gelişmiş ülkelere yapılan ihracatta büyük bir sıkıntı olmaz. Ancak, gelişmekte olan ülkelere yapılan ihracatta sıkıntı yaşanabilir" dedi. Çağlar, Türk otomotiv sektörünün ihracatındaki düşüşün 2009 sonunda yüzde 15-20 oranında kalacağını tahmin ettiklerini söyledi. Son 10 yıl içinde yapılan yatırımlarla Türkiye'nin otomotivde üretim üssü haline geldiğini söyleyen Çağlar, şunları konuştu: "Türkiye bugün otomotivde önemli bir üretim üssü ama. Bugün sahip olduğu avantajlar nedeniyle Türkiye'de olan yatırımlar ileride başka ülkelere gidebilir. Türkiye sahip olduğu avantajları yitirebilir. Bu yüzden Türkiye, üretim üssü değil, mühendislik üssü olmalı. 1980'li yıllarda bir Güney Kore gibi kendimize ait bir otomotiv markası olma şansını yitirdik. Bugün en azından Ar-Ge çalışmalarına önem verilmeli. Türk yan sanayi, otomotivde tüm firmaların ihtiyacı olan yeni buluşlara imza atmalı. Böylece, Türkiye tüm otomotiv üreticilerinin vazgeçemediği bir ülke olur. Türkiye otomotivde kalıcı olabilir." Otomotivin Türkiye için önemli bir sektör olduğunun altını çizen Çağlar, otomotivin sofistike teknolojileri kullanan bir sektör olduğunu söyledi. Çağlar, "Otomotiv matematik, fizik ve kimyayı içinde barındırıyor. Üreten toplumları bilgi açısından yukarı çekiyor. Otomotiv toplumsal rehafın bir parçası" diye konuştu.