İLİŞKİLİ HABERLER
Kriz dönemine özel satış taktikleri
Kriz dönemine özel satış taktikleri
* İnşaat şirketleri indirim deklare etmiyor. Ancak kapıdan gelen ve gerçek alıcı olduğunu anladığı müşterilere 'gizli indirimler' tabir edilen uygulamalar yapıyor.
* Şirketler darlık ya da kıtlık politikası izliyor. Satış ofislerine gittiğinizde daire kalmadığını söyleyerek sizi yatırım için çok sayıda daire alan bir emlak şirketine yönlendiriyor. Aslında bu şirketlerle anlaşan firmalar izledikleri kıtlık politikası ise fiyatları düşürmemenin yollarını arıyor.
* Eskiden sadece kendi satış ofisleri vasıtasıyla satış gerçekleştiren bazı büyük inşaat şirketleri son dönemde satışlarda yaşanan durgunlukla beraber emlak şirketleri ile anlaşma yoluna gidiyor.
* İnşaat şirketleri, emlak şirketlerine liste fiyatının altında indirimli satış yapması için yetki veriyor. Hatta "Hangi fiyattan satarsan sat, yeter ki sat" dedikleri biliniyor. Bunun en önemli nedeni ise şirketlerin nakit sıkıntısı içinde olmaları.
* Emlak piyasası tamamen pazarlık üzerinden yürümeye başladı. Sıkı pazarlıklarla büyük inşaat şirketlerinde bile alıcılar fiyatları istedikleri orana indirebiliyor.
* Emlakçıların deyimiyle pazar acımazsızlaştı. Alıcılar tarafından yapılan teklifler mantık boyutlarını aştı. Örneğin 200 bin TL'lik daireye eskiden 180 bin 160 bin gibi fiyatlar önerirken şimdi 100 bin TL'lik fiyatlar geliyorlar. Ancak bazıları bu piyasada istedikleri fiyatlara satın alabiliyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kriz dönemine özel satış taktikleri
Yayın tarihi: 8 Ocak 2009, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/01/08/em/haber,65F099127E1B4C00B1C3074FE9B7B4F4.html
Tüm hakları saklıdır.