* Fenerbahçe, Yassıada Mahkemeleri sırasında ulaşım aracı olarak kullanılmış. Mahkeme heyetini Ada'ya taşımış. * Geminin jurnalleri (günlükleri) hâlâ duruyor. Bu jurnallerden Türkiye'nin yakın tarihine, şahit olabiliyorsunuz. * İki zamanlı, dizel, sade bir makinesi var. * Eskiden makine dairesiyle kaptan köşkü arasındaki haberleşme, makine telgrafıyla sağlanıyormuş. O bozulduğu zaman da borular yardımıyla sesle iletişim kuruluyormuş. * Makinesi alttan manevralı. Yani el kumandasıyla manevra yapılabiliyor.
Yayın tarihi: 3 Ocak 2009, Cumartesi Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/01/03/ct/haber,AD6E1368F74D4B32B51967D620F5BF0E.html Tüm hakları saklıdır.