kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
29 Aralık 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Koyun olmak istemeyen hazırgiyimci zincirini kırıyor

PINAR ÇELİK
28.12.2008
78 üreticinin oluşturduğu MOL markası, ilk mağazasını açıyor. Şirketin başkanı Özdemir "İki tip sanayici var; koyun ve keçi. Keçi yönetir, koyun izler. Bizler koyun olmak istemiyoruz" dedi..
Onların fason olarak ürettikleri ceket, pantolon ve etekler sayesinde pek çok ünlü marka gerek yurtiçinde gerek yurtdışında dünyada önemli kazançları ceplerine koydu. Onlarsa yeterli finansal güce erişemedikleri için fason üretici olmaktan ileri gidemiyordu. Ta ki MOL fikri ortaya çıkana kadar... 1.5 yıl önce Merter Markalar Birliği (MMB) önderliğinde 78 üretici firmanın yarattığı Merter, Osmanbey ve Laleli'nin ilk harflerinden oluşan MOL markasının ilk mağazası bu hafta içinde Atlantis Alışveriş Merkezi'nde açılıyor.

"KENDİ AVM'LERİMİZDE BİLE YOKUZ"
MOL İcra Kurulu Başkanı Oktay Özdemir, bugüne kadar ürettikleri ürünlerle yabancı markaların güçlerine güç kattıklarını, bundan sonra Türk markası yaratmak için çalışacaklarını söyledi. "Bırakın yurtdışını Türkiye'deki alışveriş merkezlerinde bile yokuz, hangi alternatif pazarlardan bahsediyorsunuz. Biz üretiyoruz ama ne yazık ki satış alanları elimizde değil" diyen Özdemir, bundan sonra kendi satış alanlarını yaratacaklarını söyledi. Global markaların ne yaptıkları ile değil ne yapmadıkları ile ilgilendiklerini kaydeden Özdemir şöyle konuştu: "Dünyada iki tip sanayici var. Koyun sanayici, keçi sanayici. Keçi yönetir koyun takip eder. Biz artık koyun üretici olmak istemiyoruz. O yüzden de kendi mağazacılık konseptimizi yaratıyoruz."

"KRİZ TÜRKİYE'YE HEDİYE"
Yurtdışına ilk önce İsviçre sonra Almanya'da açacakları mağazalarla gireceklerini vurgulayan Özdemir, "Kriz dünyanın Türkiye'ye sunduğu 85. yıl (Cumhuriyet) hediyesidir. İlk defa Avrupa'nın kapıları Türklere açılıyor. Daha önce yüzümüze bile bakmayan gruplar bugün kapımızı çalıyor. Artık koşullar eşit" dedi. MOL markasıyla Avrupa ülkelerinin ihracatçı birliklerine girmek istediklerini dile getiren Özdemir, 2009 yılı için 3 milyar dolarlık sipariş aldıklarını ve talebe yetişemediklerini belirterek, "İthalat yapan ve Türkiye'de üretim yapmayan firmaları birliğe dahil etmiyoruz" dedi.